UA / RU
Підтримати ZN.ua

Ефективна на 90% вакцина Pfizer може мати проблеми з розповсюдженням

Вакцину потрібно транспортувати при екстремально низькій температурі

Транспортування вакцини від коронавируса компаній Pfizer/BioNTech, яка під час досліджень продемонструвала ефективність 90%, може стати "гігантською логістичною операцією".

Про це заявив британський міністр охорони здоров'я Метт Хенкок, передає BBC.

Вакцина використовує синтетичну інформаційну РНК для активації імунної системи проти вірусу, тому її необхідно підтримувати при температурі -70 градусів за Цельсієм (-94 F) або нижче. Виймати її з цього холодного середовища можна не більше чотирьох разів.

У короткостроковій перспективі Pfizer має план. Зокрема, вакцину поширюватимуть з власних центрів компанії в США, Німеччині та Бельгії. Її будуть перевозити наземним і повітряним транспортом, поки, нарешті, вона не виявиться в клініках, лікарнях, аптеках та інших місцях, де вакцину будуть вводити людям.

Pfizer вже розробили спеціальну транспортну коробку розміром з валізу, з сухим льодом і GPS-трекера. Якщо її не відкривати, вона може зберігати до 5 тис. Доз вакцини при правильній температурі протягом 10 днів.

Американська фармакологічна компанія Pfizer зробила заяву щодо того, що вакцина, над якою вона працює, дієва на 90%.

Відзначимо, президент Володимир Зеленський анонсував виробництво української вакцини від коронавірусної інфекції. Її розробкою займалися більше півроку, зараз вона проходить тестування. За словами міністра охорони здоров'я Максима Степанова, Україна веде переговори про закупівлю з п'ятьма передовими розробниками вакцини від коронавируса : Moderna, Sinovac, Johnson & Johnson, Pfizer, AstraZeneca; і китайським виробником вакцин.

Крім того, Україна розраховує на 8 млн доз вакцини в рамках глобальної ініціативи COVAX . За словами головного санітарного лікаря Віктора Ляшка, масову вакцинацію в Україні почнуть навесні 2021 року.

Степанов стверджує, що вакцини, отриманої в рамках COVAX,вистачить лише для 20% населення України . При цьому згідно з результатами дослідження Research & Branding Group,50% українців не погодилися б на безкоштовну вакцинацію від коронавірусу , але погодився б кожен третій (35%).