UA / RU
Підтримати ZN.ua

Boeing повернувся до виробництва літаків 737 MAX на заводі у Вашингтоні

Компанія перестала випускати 737 MAX з січня 2020 року після двох катастроф в Індонезії та Ефіопії з участю літаків цієї моделі.

Wikimedia commons
Авіакомпанія повідомила, що зараз обсяги літаків цієї моделі виробництва невеликі, але Boeing збирається наростити його в цьому році. У січні виробництво 737 MAX призупинили через катастроф з його участю в 2018 і 2019 році, говориться в заяві компанії.

Поки обсяги виробництва невеликі, оскільки компанія впровадила більше десятка ініціатив для підтримки безпеки на робочих місцях і збереження якості продукції. обіцяє, що в цьому році буде поступово нарощувати виробництво літаків 737 MAX.

Після двох авіакатастроф експлуатацію літаків цієї моделі призупинили. Одна з них сталася в жовтні 2018 року, тоді Boeing 737 MAX розбився в Індонезії, 189 осіб загинули. Інша катастрофа сталася в березні 2019 року, лайнер розбився в Ефіопії, 157 осіб загинули.

Керівництво Boeing визнало, що причиною і того, і іншого події став збій в роботі системи MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System). Вона автоматично коригує положення літака в повітрі. The New York Times писала, що експерти Федерального авіаційного управління не провели незалежні тести MCAS на стадії сертифікації не до кінця розуміли, як працює система.

У березні минулого року Boeing повідомив про оновлення програмного забезпечення MCAS, яке "пройшло сотні годин аналізу, лабораторних випробувань, перевірки на тренажері і два випробувальних польоту", в тому числі зі спостерігачами з Федерального управління цивільної авіації США (FAA). У листопаді 2019 року авіакомпанія планувала, що комерційні польоти лайнера поновляться в січні наступного року.

Проте в тому місяці в Boeing заявили, що виявили нові уразливості в програмному забезпеченні моделі 737 MAX. Одна з них була пов'язана з правильністю роботи деяких системних моніторів.

В кінці січня пілоти повідомили, що довіра до норм безпеки Boeing впало до рекордно низького рівня". З-за проблем з 737 MAX авіакомпанія вперше з 1997 року втратила рекордні $ 636 млн.

Читайте також: Україна має право звернутися до суду за збитий Boeing 737

Нагадаємо, 8 січня 2020 р в Ірані зазнав аварії Boeing 737 "Міжнародних авіаліній України", що летів з Тегерана в Київ. В авіакатастрофі загинуло 11 громадян України – двоє пасажирів і дев'ять членів екіпажу. Крім українців на борту літака перебували громадяни Ірану, Канади, Німеччини, Великобританії, Швеції та Афганістану: всього 176 осіб. Більшість пасажирів були іранцями або громадянами інших держав іноземного походження. Серед них було багато студентів та співробітників університетів.

Спершу Іран заперечив свою причетність до катастрофи, відразу заявивши про технічну несправність літака Boeing 737 2016 року випуску, що пройшов техобслуговування за день до вильоту.

Однак 11 січня командувач аерокосмічними силами Корпусу вартових Ісламської революції Амір Алі Хаджізаде взяв на себе всю відповідальність за катастрофу. Згідно з офіційною версією, цивільний борт збили помилково.

Перед цим про те, що Boeing був атакований ППО Ірану, заявляли президент США Дональд Трамп, канадський і британський прем'єр-міністри Джастін Трюдо і Борис Джонсон, генсек НАТО Йенс Столтенберг. У Тегерані цю версію відкидали, звинувачуючи США у "психологічній війні".

Детальніше про катастрофу і ситуації на Близькому Схід читайте в матеріалі Сергія Немырыча "Високосний жах 2020" ZN.UA.