UA / RU
Підтримати ZN.ua

З початку року омбудсмен отримав 100 скарг на порушення мовного закону представниками влади

Водночас за даними омбудсмена, після послаблення карантину побільшало скарг на порушення закону у сфері обслуговування.

Від початку року уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь отримав 100 скарг на порушення мовного закону органами держвлади та місцевого самоврядування, повідомили у пресслужбі омбудсмена. Вказано, що лише за останній місяць надійшло 25 таких скарг.

Загалом з початку року Кремінь отримав 1 357 повідомлень від українців про порушення мовного закону. Водночас у пресслужбі омбудсмена зазначили, що після послаблення карантину, збільшилася кількість звернень та скарг громадян щодо порушення мовного закону у сфері обслуговування.

“У зв'язку з цим нагадую, що відповідно до статті 30 Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, мовою обслуговування споживачів в Україні є державна мова. Підприємства, установи та організації всіх форм власності, фізичні особи - підприємці, інші суб’єкти господарювання, що обслуговують споживачів, здійснюють обслуговування та надають інформацію про товари (послуги), у тому числі через інтернет-магазини та інтернет-каталоги, державною мовою. Лише на прохання клієнта його персональне обслуговування може здійснюватися також іншою мовою, прийнятною для сторін”, - процитували Тараса Кременя у пресслужбі.

Вказано, що за порушення статті про використання державної мови у сфері обслуговування  омбудсмен виніс попередження п’ятьом суб’єктам господарювання. Якщо ж протягом року порушення повториться, то порушника мають оштрафувати.

“Водночас повідомляємо, що більшість із суб’єктів господарювання, яким винесені попередження, на вимогу Уповноваженого протягом 30 днів усунули порушення, як цього вимагає Закон”, - додали у пресслужбі.

Читайте також: Мовний обмудсмен вимагатиме позбавляти мандатів депутатів, які порушують закон про державну мову

Верховна Рада України 25 квітня 2019 прийняла закон “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, який деталізував державний статус і вживання української мови в різних сферах життя: від бізнесу - і до утворення.

16 січня 2021 року набула чинності стаття 30 мовного закону. Згідно з нею, має відбутися остаточний перехід сфери обслуговування на державну мову. 

Також українською повинна подаватися інформація в цінниках, інструкціях, технічних характеристиках, маркуваннях, квитках, меню і т.д. При цьому інформація українською про товари і послуги може дублюватися і на інших мовах.