Україна не збирається відмовлятися від проекту модернізованого військово-транспортного літака Ан-70. Однак випробування були тимчасово припинено з провини російської сторони, повідомив президент ДП "Антонов" Дмитро Ківа.
"З листопада минулого року російські представники не беруть участь у випробуваннях Ан-70. Ми неодноразово офіційно запрошували їх на випробування, але жодної офіційної відповіді від російської сторони не отримали. Офіцер Міноборони Росії, який відповідає за цей напрямок, повідомив по телефону, що ніяких вказівок з цього приводу немає. У цьому зв'язку я вирішив призупинити випробування Ан-70", - розповів Ківа на міжнародній виставці озброєнь в Ріо-де Жанейро.
За його словами, таке рішення він ухвалив, щоб потім російські учасники програми не поставили під сумнів результати випробувань, проведених українською стороною самостійно.
- Літакобудування як розмінна монета
Ківа також зазначив, що не виконуються всі попередні російсько-українські домовленості з програми виробництва літака Ан-70 на потужностях Казанського авіазаводу.
"Думаю, це робиться на шкоду, насамперед, російській армії, якій цей літак, як нам ще нещодавно говорили, дуже потрібний", - сказав Ківа.
Він підкреслив, що ДП "Антонов" не збирається відмовлятися від цього проекту.
"Ми виконали загалом понад 700 випробувальних польотів, в яких літак повністю підтвердив унікальні льотно-технічні характеристики", - зазначив Ківа.
За його словами, зараз Ан-70 готують до участі в паризькому авіасалоні, який пройде у червні.
Як раніше писав у своїй статті для DT.UA директор Центру досліджень армії, конверсії і роззброєння Валентин Бадрак, відвертий саботаж Росією спільного проекту Ан-70 викликаний бажанням "покарати" Україну і літакобудування просто приноситься в жертву політичним амбіціям Кремля.
Російська сторона спочатку вустами посла в Україні Михайла Зурабова, а потім і серією недвозначних дій заявила про черговий вихід з проекту створення та виробництва військово-транспортного літака Ан-70. За словами російського посла, причиною відмови став той факт, що Росія почала виробляти свої військово-транспортні літаки Іл-476.
Втім, експерти впевнені: відмовившись від проекту Ан-70, Росія опиниться з машиною, яка поступається всім світовим аналогам, включаючи китайський.
За своїми характеристиками Ан-70 перевершує існуючі сьогодні моделі подібного роду, включаючи Європейський А400М, в порівнянні з яким у нього вдвічі нижча вартість покупки і експлуатації.
Максимальна вантажопідйомність Ан-70 становить 47 т, заявлена А400М - 37 т, обсяг вантажної кабіни - 425 куб.м, у A400M - 340 куб.м. Ан-70 може злітати і сідати з ґрунтової смуги, йому достатній аеродром з довжиною смуги в 700 метрів. Вартість А400М складає на сьогоднішній день 145 млн євро, вартість Ан-70 - 67 млн доларів. !zn
Читайте також:
Заміну Ан-70 на Іл-476 "протиснув" в інтересах родича заступник голови російського уряду
Росія має намір модернізувати літаки Антонова без узгодження з українською стороною
Міноборони РФ візьме участь у виробництві літаків "Руслан"
Росія збирається витіснити "Мотор Січ" з ринку вертолітних двигунів