UA / RU
Підтримати ZN.ua

Україна та Іран спільно досліджуватимуть "чорні скриньки" літака МАУ — Кабмін

Раніше експерти зазначили, що українській стороні бажано наполягати на тому, щоб забрати бортові самописці літака, який впав у Ірані.

Україна та Іран спільно розслідуватимуть причини падіння літака "Міжнародних авіакомпаній України", повідомила у коментарі DT.UA співробітниця Офісу комунікації Кабінету міністрів Владислава Смолінська. З українського боку у розслідуванні візьмуть участь представники відомств, які полетять до Ірану. Спільно також досліджуватимуть і бортові самописці літака.

"Наші колеги з різних відомств, які туди летять, будуть спільно з іранською стороною брати участь у розслідуванні", - зазначила Смолінська.

За її словами, українська та іранська сторони разом досліджуватимуть "чорні скриньки". Владислава Смолінська зазначила, що участь української сторони у дослідженні самописців повинна бути забезпечена згідно з Чиказькою конвенцією 1944 року.

Органом розслідування цієї авіакатастрофи є Організація цивільної авіації Ісламської Республіки Іран. В рамках роботи цього органу здійснюватиметься дослідження "чорних скриньок".
Україна скерувала ноту про залучення до роботи органу своїх фахівців. Тобто Україна направляє в Іран представників ДСНС, МЗС, Міноборони, МВС, РНБО, СБУ, Державної авіаційної служби, Нацбюро з розслідування авіаційних подій. Також у складі групи будуть представники авіакомпанії "МАУ".
Розслідування, і зокрема дослідження чорних скриньок, здійснюватиметься відповідно до процедури, визначеної ІКАО – Міжнародною організацією цивільної авіації.

Раніше наші джерела повідомляли про те, що в групу, яка вилетить до Ірану, увійде близько 40 осіб. Також експерти у коментарі DT.UA заявили, що участь української сторони у розслідуванні є дуже важливою, адже за його результатами стане відомо, хто винен у падінні літака, а також хто виплатить компенсацію родинам загиблим. Залежно від результату розслідування, виплачувати кошти може або МАУ, або Іранська сторона. За словами наших співрозмовників, Україна також повинна наполягати на створенні спільної групи з розслідування, а також бажано наполягати на укладенні угоди про передачу українській стороні "чорних скриньок" літака.

Чиказька конвенція або Конвенція про міжнародну цивільну авіацію - основний документ міжнародного права, що регулює цивільні авіаперевезення. Документ підписали у 1944 році в Чикаго. Зокрема, пунктом 12 визначено процедуру пошуку та порятунку постраждалих в авіакатастрофах, а пунктом 13 - розслідування авіаційних подій.

Читайте також: Авіакатастрофа МАУ: Іран вирішив самостійно дослідити "чорні скриньки" українського літака

Зазначимо, що в авіакатастрофі в Ірані загинуло щонайменше 11 громадян України – двоє пасажирів і дев'ятеро членів екіпажу. Окрім українців на борту літака також перебували громадяни Ірану, Канади, Німеччини, Великої Британії, Швеції та Афганістану. Загалом на борту українського літака було 167 пасажирів та дев'ять членів екіпажу. В МАУ опублікували повний список осіб, які загинули в авіакатастрофі.

В Ірані причиною авіакатастрофи пасажирського лайнера вважають загоряння двигуна.

Як зазначили в "МАУ", літак Boeing 737-800 NG, який розбився в Тегерані, пройшов останнє планове технічне обслуговування 6 січня 2020 року.

Офіс генерального прокурора України почав розслідування щодо авіакатастрофи. Справу відкрили за ч. 3 статті 276 ККУ (порушення правил безпеки руху або експлуатації повітряного транспорту, що спричинило загибель людей).

Детальніше про трагедію читайте в матеріалі DT.UA "Катастрофа українського літака в Ірані: що відомо".