Україна підтримує зусилля Європейського Союзу щодо боротьби зі змінами клімату і скорочення шкідливих викидів. Мінінфраструктури України у відповідь на запит ZN.UA надіслало перелік рішень, які уряд планує або вже впровадив для декарбонізації транспорту.
Одним із таких рішучих кроків має стати перехід на електричний громадський транспорт до 2030 року.
- з 1 січня 2025 року – у містах із населенням понад 300 тисяч осіб;
- з 1 січня 2027 року – в інших населених пунктах;
- з 1 січня 2028 року – для міжміських та міжобласних перевезень;
- з 1 січня 2030 року до регулярних пасажирських перевезень допускатимуться виключно електробуси.
Крім того, передбачено норму, згідно з якою щонайменше 90% автопарку перевізників повинні становити електробуси вітчизняного виробництва. Відповідний законопроєкт уже проходить погодження в уряді.
Також у міністерстві хочуть законодавчо заборонити ввезення нових і старих автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння:
- з 1 січня 2027 року – ввезення та першу реєстрацію вживаних авто з дизельним ДВЗ;
- з 1 січня 2030 року – те саме з бензиновими та новими дизельними автомобілями.
Обмеження стосуватимуться і зареєстрованих та працюючих автомобілів.
За словами заступника директора з наукової діяльності ДП «ДержавтотрансНДІпроєкт» Олексія Клименка, одна «євробляха» викидає в атмосферу приблизно в 1000 разів більше парникових газів та інших забруднювачів, ніж авто на пальному стандарту Євро-6.
Весь транспорт промаркують за рівнем екошкоди, що вплине на доступ до певних територій. Наприклад, центри міст, заповідники та інші рекреації стануть закритими для транспорту з «поганим» маркером.
«Зелені» технології наступають на транспорт. Екологія перемагає економіку. Які технології невдовзі прийдуть на заміну транспорту на двигунах внутрішнього згоряння і що станеться із сьогоднішніми автівками, читайте в статті Романа Яненка «Перше авто на водні вже їздить українськими дорогами, а 2022-го в Україні з’явиться перша воднева АЗС».