UA / RU
Підтримати ZN.ua

Україна розраховує вирішити ситуацію щодо збитого літака МАУ з Тегераном в досудовому порядку

Досудовий процес може тривати до 5 років.

У МЗС України розраховують протягом 2-5 років врегулювати в досудовому порядку ситуацію навколо катастрофи українського літака, збитого 8 січня 2020 року поблизу Тегерана. Про це в ефірі телеканалу "Україна 24" сказав заступник міністра закордонних справ України Євген Єнін.

За словами Єніна, рано чи пізно іранська сторона виплатить компенсації сім'ям загиблих в катастрофі і авіакомпанії МАУ. Він упевнений, що винні будуть покарані і справедливість буде відновлена.

"Всі ці процеси не є швидкими, якими ми б хотіли це бачити... Дуже важко прогнозувати, враховуючи внутрішньополітичну ситуацію в Ірані... Мені важко прогнозувати конкретні дати... Ми розраховуємо все зробити якомога швидше і обійтися позасудовими механізмами. Я сподіваюся, що результат ми отримаємо в період від 2 до 5 років максимум", - сказав Енин.

Як пояснив дипломат, світова практика показує, що судова тяганина у таких справах може тривати від 5 до 10 років.

"Ми можемо посилатися на ту практику, яка склалася на сьогоднішній момент: середній термін переговорних процесів в досудовому порядку триває від 2 до 5 років, якщо ми говоримо про судові перспективи, то там від 5 до 10 років. Дуже сподіваємося все врегулювати в досудовому порядку", - підкреслив він.

Читайте також: В Ірані сім'ї жертв збитого літака МАУ вимагали арешту лідера революційної гвардії

Нагадаємо, 31 грудня Іран передав Україні технічний звіт про обставини авіакатастрофи. Зараз Україна вивчає проект звіту, на аналіз документа і внесення в нього зауважень і коментарів є два місяці. Після цього іранська сторона за місяць повинна його доопрацювати, і документ передадуть на затвердження Міжнародної організації цивільної авіації (ICAO).

Остаточний звіт з технічного розслідування стане основою, на якій в подальшому буде базуватися як кримінальне розслідування, так і визначення відповідних сум, компенсацій, за якими ведуться переговори з іранською стороною.

Трагедія з літаком «Міжнародних авіаліній України» - далеко не єдиний приклад втручання в діяльність цивільної авіації, що призвело до катастрофи такого масштабу. Перша річниця спонукає підбити проміжні підсумки, а також спробувати відповісти, принаймні на частину питань, а саме: як і чому це сталося, хто винен і яке покарання його чекає? Відповіді - в статті Євгена Єніна «Трагедія рейсу PS752. Рік по тому» в ZN.UA.