UA / RU
Підтримати ZN.ua

Старт поліцейської реформи супроводжується злетом показників основних злочинів

Реформа правоохоронних органів помітно корелює зі зростанням злочинності.

Луценко наголошує, що в основі реформи не може бути один тільки піар

З осені, коли поліцейська реформа запрацювала, коли відбувся ребрендинг міліції, показники злочинності зросли в багато разів, йдеться у статті народного депутата Ігоря Луценка для DT.UA.

За його словами, це очевидно з графіків щодо найбільш поширених злочинів, якими повинна займатися поліція, формально створена 7 листопада 2015 року.

"Як бачимо, поліцейська реформа помітно корелює з зростанням показників злочинності", - йдеться в статті.

За словами Луценка, такі показники мають ряд причин.

"У основі реформ не може бути самий лише піар. Так звана комунікація реформ не може підміняти собою самі реформи. Тим більше не можна нав'язувати суспільству примітивні та агресивні пропагандистські конструкти - на кшталт "святої патрульної поліції". Ці конструкти унеможливлюють власне адекватний розвиток реформ, оскільки будь-яка критика реформ буде сприйматися як прояв ворожнечі. Тільки реформи, спроможні сприймати критику, мають шанс на успіх. Реформи, які критику не сприймають, закінчаться швидко і безславно. Піар поліції не захищає людей від розбійників та крадіїв", - йдеться в статті.

Читайте також: Опубліковано повне відео погоні поліцейських за "шаленим BMW"

На думку автора, брак політичної та управлінської відповідальності є чи не основною причиною пробуксовування поліцейської реформи.

"Авантюрні кадрові рішення, злочинна толерантність до старих, злоякісних кадрів, нерозуміння української правової системи - це вже наслідки. Нерозуміння суті подій, що зумовили необхідність міліцейсько-поліцейської реформи, неспроможність протистояти реваншу старих кадрів у системі, нездатність протистояти інтригам місцевих політиків", - йдеться в статті.

"Необхідно створити адекватне поле комунікації між місцевими експертами, політиками та іноземними радниками, здійснити відкритий і публічний аудит поліцейської реформи: що планувалося зробити, що вдалося здійснити, що - ні, чому? І в контексті цього, якщо потрібно, реалізувати необхідні кадрові рішення. Потрібно чесно дати собі відповідь - чим є даний процес, який називають реформування поліції? Яким чином ми, дивлячись на систему показників роботи поліції, можемо гарантувати, що ця реформа не є лише освоєнням коштів довірливих американських платників податків? Що весь піар навколо реформи не є лише медіа-прикриттям оборудок керівництва МВС з розкрадання бюджету міністерства та кришування нелегального бізнесу?", - йдеться в статті.

Нагадаємо, 10 листопада Верховна Рада прийняла закони, згідно з якими вносяться зміни до законодавства про роботу органів внутрішніх справ.

7 листопада в Україні набув чинності закон "Про Національну поліцію". При цьому закон "Про міліцію" з 7 листопада втратив чинність.

5 листопада Кабінет міністрів України затвердив положення про Нацполіцію. Удокументі йдеться, що поліція є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого координується Кабміном через главу МВС. Поліція реалізує держполітику у сфері забезпечення охорони прав і свобод людини, а також протидії злочинності.

Детальніше про поліцейську реформу читайте в статті Ігоря Луценка "Про справжню поліцію" у свіжому випуску тижневика "Дзеркало тижня. Україна".