UA / RU
Підтримати ZN.ua

Розслідування падіння українського "Боїнга" в Ірані: головне з брифінгу Пристайка

За словами голови МЗС, Україна не лише тісно співпрацює з Іраном, а й працює над створенням міжнародної коаліції за участю представників компанії Boeing і французького виробника авіадвигунів.

Міністр закордонних справ України Вадимир Пристайко в п'ятницю, 10 січня, виступив на брифінгу, присвяченому катастрофі "Боїнга" "МАУ" в Ірані та ходу розслідування авіакатастрофи, що забрала життя 11 українських громадян.

Керівник МЗС зазначив, що Україна тісно співпрацює з Іраном у розслідуванні, в Тегерані працюють близько 50 українських експертів, і їм уже надали доступ до бортових самописців авіалайнера. Українці також працюють на місці падіння літака, вивчають його деталі, записи диспетчерів Міжнародного аеропорту імені Імама Хомейні і збираються намір найближчим часом провести реконструкцію переговорів.

Використання іранцями бульдозерів на місці аварії "Боїнга" українські експерти не підтверджують.

Україна не відкидає жодної з можливих версій причини падіння авіалайнера. Якщо буде доведено, що "Боїнг" був збитий ракетою, Київ вимагатиме у Тегерана матеріальну компенсацію ді покарання винних.

Розвідувальна інформація, яку Україні надали західні партнери, которі вважають вірогідність удару ППО Ірану по літаку дуже високою, є закритою і не може бути розголошена.

Як мінімум до завершення розслідування повітряний простір Ірану та Іраку буде закрито для українських авіаперевізників.

Очільник МЗС пообіцяв обговорити з зарубіжними колегами створення міжнародної коаліції для розслідування обставин катастрофи. До складу коаліції повинні увійти не тільки представники держав, але і компанії Boeing і французького виробника авіадвигунів.

Читайте також: Немає причин не вірити даним про можливе потрапляння ракети в український літак – Столтенберг

Уранці 8 січня в Ірані розбився літак "Міжнародних авіаліній України", який летів з Тегерана до Києва.

В авіакатастрофі загинуло 11 громадян України – двоє пасажирів і дев'ятеро членів екіпажу. Крім українців на борту літака перебували громадяни Ірану, Канади, Німеччини, Великобританії, Швеції та Афганістану: всього 176 людей.

В Ірані причиною авіакатастрофи пасажирського лайнера вважають загоряння двигуна.Однак, за даними Пентагону, іранці могли помилково збити український літак. Цієї ж версії дотримується Дональд Трамп. Її достовірність підтвердив канадський прем'єр Джастін Трюдо, прем'єр-міністр Британії Борис Джонсон і генсек НАТО Єнс Столтенберг.

У РНБО розглядають сім версій причин падіння літака, серед яких: атака ППО Ірану, вибух на борту внаслідок теракту, зіткнення з безпілотником і технічна несправність літака.

У "МАУ" повідомили, що літак Boeing 737-800 NG, який розбився в Тегерані, пройшов останнє планове технічне обслуговування 6 січня 2020 року.

Україна направила до Тегерану групу фахівців для участі в розслідуванні спільно з іранською стороною. При цьому питання передачі "чорнихскриньок" Україні офіційний Київ вирішив поки що не піднімати

Після первісної відмови Іран все ж дав згоду на участь США у розслідуванні. Однак передавати самописці компанії Boeing Тегеран відмовляється, заявляючи про готовність вивчати їх спільно з РФ, Францією, Канадою або Україною.