UA / RU
Підтримати ZN.ua

Порушення «мовного закону»: на що люди скаржаться найбільше

Найчастiше за пів року громадяни скаржилися на iнтернет-магазини

За пів року дії норми «мовного закону» про те, що всі послуги в Україні мають надаватися державною мовою (якщо клієнт не попросить про обслуговування іншою), мовний омбудсмен отримав 2126 повідомлень про порушення: наприклад, про те, що продавці відмовляються говорити українською, натомість розмовляють з клієнтами російською. У яких галузях люди скаржаться на порушення закону найбільше, дослідила аналітична платформа «Опендатабот».  

В яких галузях отримано найбільше скарг:

Найбільша кількість звернень надійшла з Києва, Львівської, Харківської та Одеської областей. Найменше звернень було з Рівненської області.

За результатами цих звернень розпочали 95 перевiрок, з яких завершили вже 55, при цьому були зафіксовані факти порушень у 51 суб’єкта. 13 порушникам винесено попередження. За повторне протягом року порушення їм можуть виписати штраф у розмірі 5100-6800 гривень (300-400 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян). 

Читайте також: Омбудсмен відповів лікарю Комаровському на критику мовного закону

Водночас аналітики підкреслюють, що кількість скарг щодо недержавної мови обслуговування поступово зменшується. 

В Україні досі є чимало людей, які продовжують запитувати «какая разница, на каком языке говорить?». І це після анексії переважно російськомовного Криму та війни в Донбасі. Чому важливо захищати українську мову на законодавчому рівні, читайте у статті Оксани Коновець «Какая разница?».