Місцеві ради продовжують звертатися до президента України Володимира Зеленського, аби він ветував закон №5655 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери містобудівної діяльності». Як повідомили в Асоціації міст України, відповідні звернення прийняли вже понад два десятки місцевих рад.
Зокрема, відповідні рішення вже прийняли:
- Стрийська міська рада (Львівської області);
- Великодальницька сільська рада (Одеської області);
- Кролевецька міська рада (Сумської області);
- Гайворонська міська рада (Кіровоградської області);
- Городнянська міська рада (Чернігівської області);
- Івано-Франківська міська рада;
- Путивльська міська рада (Сумської області);
- Кагарлицька міська рада (Київської області);
- Кам‘янець-Подільська міська рада (Хмельницької області);
- Лубенська районна рада (Полтавської області);
- Луцька міська рада;
- Львівська міська рада;
- Медвинська сільська рада (Київської області);
- Мирогощанська сільська рада (Рівненської області);
- Червоноградська міська рада (Львівської області);
- Білопільська міська рада (Сумської області);
- Вінницька міська рада;
- Ворожбянська міська рада (Сумської області);
- Райгородоцька сільська рада (Житомирської області);
- Кременчуцька міська рада (Полтавської області);
- Чернігівська районна рада;
- Чернігівська міська рада;
- Чернівецька міська рада;
- Славутська міська рада (Хмельницької області).
14 грудня Рада мінімальною кількістю голосів – 228 з необхідних 226, – ухвалила в цілому проєкт закону авторства очільниці партії «Слуга народу» Олени Шуляк. Як і попереджало ZN.UA, голосування відбулося без обговорення. Монобільшості вдалося протягнути скандальний законопроєкт завдяки депутатам, обраним від нині забороненої проросійської «Опозиційної платформи – За життя», зокрема, Нестору Шуфричу та Олександру Качному. Зазначимо, що петиція на сайті офісу президента щодо ветування законопроєкту лише за добу набрала 25 тисяч підписів, необхідних для розгляду її Зеленським.
Своєю чергою Нацагентство з питань запобігання корупції заявило, що комітет ВРУ дотримався наданих рекомендацій не в повному обсязі. Зокрема в НАЗК наголосили, що закон фактично запроваджує «принцип мовчазної згоди щодо відновлення права на виконання підготовчих або будівельних робіт замовником/генеральним підрядником у разі, наприклад, умисного, з метою отримання незаконного прибутку, невиконання своїх обов’язків уповноваженою особою органу містобудівного контролю». Водночас головним недоліком законопроєкту в НАЗК називають недостатню відкритість при його розробці з порушенням принципу прозорості та врахування громадської думки.
Скандальний законопроєкт №5655 показав, що чинна українська влада не чує громадян. Ним громадськість позбавили права впливати на забудову власних міст, та спробували підірвати довіру західних партнерів як до НАЗК, яке завило про «врахування всіх антикорупційних зауважень» та не провело повторної експертизи законопроекту напередодні другого читання, хоча документ було змінено на 80%. Чому так сталося і наскільки важливою є позиція президента, котрий може ветувати корупційний закон, у статті «Що потрібно знати президентові, перш ніж підписувати законопроєкт №5655» розповідає Георгій Могильний.