UA / RU
Підтримати ZN.ua

Польоти над Україною: МАУ повертає в Іспанію кілька літаків

У МАУ заявили, що відправляють до Іспанії літаки за умови збереження інших повітряних суден у флоті компанії.

«Міжнародні Авіалінії України» відправляють до Іспанії п’ять своїх літаків на вимогу лізингодавців, ще два літаки відправляють до Белграда на планове техобслуговування, повідомили на сайті компанії. Зокрема, така вимога пов’язана із припиненням страхування літаків для польотів над Україною.

«У зв’язку з зовнішньополітичною ситуацією авіакомпанія «Міжнародні Авіалінії України» отримала офіційне повідомлення від страхових компаній про припинення страхування літаків для польотів у повітряному просторі України. У зв’язку з цим МАУ за вимогою лізингодавців відправляє 5 літаків Boeing 737-800 до Іспанії за умови збереження інших повітряних суден у флоті компанії. Окрім цього 2 літаки авіакомпанії відправляються на планове технічне обслуговування двигунів до Белграда», – йдеться у повідомленні.

У МАУ пообіцяли надалі повідомляти про будь-які зміни. Пасажирам порекомендували уважно стежити за новинами авіакомпанії, а також за розкладом рейсів.

«МАУ докладає зусиль і постійно веде перемовини зі страховими компаніями, Міністерством інфраструктури України, Державною авіаційною службою і сподівається на взаєморозуміння», – додали в МАУ.

Читайте також: Держгарантії авіаперевізникам забезпечать коштом зниження видатків на обслуговування держборгу

Авіасполучення з Україною опинилося під питанням через загрозу російського вторгнення. Швейцарська авіакомпанія Swiss, австрійська Austrian Airlines та нідерландська KLM відмовилися від нічної стоянки літаків у Києві, посилаючись на «операційні причини». Напередодні літак української компанії SkyUp, який виконував рейс за маршрутом Фуншал (Португалія) – Бориспіль (Україна) здійснив вимушену посадку в аеропорту Кишинева через заборону лізингодавця сідати в Україні.

Причина фактичної зупинки авіасполучення – неможливість покриття страхових ризиків, пов'язаних з війною. Подібні страхові випадки не покриває жодний страхувальник, що працює із авіаперевізниками, а оскільки значна частина літаків (зокрема, національного перевізника), які використовують авіакомпанії, надана їм на умовах лізингу – порушення умов страхування для них прирівнюється до втрати повітряного судна.

Фінансові гарантії держави покликані заспокоїти авіаперевізників, втім навряд така міра виявиться дієвою, адже для здійснення польотів компанії потрібен наявний договір страхування, а не держгарантії.