UA / RU
Підтримати ZN.ua

Науковець-математик розповіла, яким чином батьки можуть забезпечити своїх дітей якісною математичною освітою

За словами Ірини Єгорченко, оскільки сьогодні немає вимог знати та отримувати реальну освіту (не просто папірець), то відповідно попит на книжки теж відсутній.

Для того, аби діти отримували весь набір базових знань зі шкільних предметів, зокрема з математики, батькам необхідно використовувати для цього хоча б наявні ресурси — книжки, відео, сайти, навчальні платформи, гуртки. Про це у статті для ZN.UA пише старший науковий співробітник Інституту математики НАН України, кандидат фізико-математичних наук Ірина Єгорченко

"Звісно, якщо є кошти на оплату якісної приватної школи чи надзвичайно пощастило з компетентним вчителем в державній школі, який не транслюватиме дітям власну математичну тривожність, чи з репетитором, який не просто буде виконувати домашні завдання, а дасть розуміння — це прекрасно, - пише авторка. - Якщо не пощастило — навчати дітей самим, або усвідомити, що дитина залишиться без базової освіти. Використовувати хоча б наявні ресурси — книжки, відео, сайти, навчальні платформи, гуртки". 

За словами Єгорченко, гуртки цікавої математики - це чудово, але базових навичок вони замінити не зможуть.

"Ментальна математика — добре, але не допоможе для всього набору базових знань, і не є найкращим використанням часових та фінансових ресурсів", - вважає науковиця-математик.

Єгорченко переконана, що в Україні немає популярних в інших країнах книжок з математики для батьків, і немає шансів на їхню появу — наявні книжки з математики продаються погано, і видавці не хочуть їх видавати.

"Для зацікавлення математикою та джерел цікавих задач на сайтах видавців навчальної літератури все ще є багато прекрасних недорогих книжок попередніх років видання — які рекомендую негайно купити на всі наступні класи — їх більше не перевидадуть. Масового попиту на математичну літературу без слова “ЗНО” в назві в Україні немає. Немає вимог знати та отримувати реальну освіту (не просто папірець) — немає попиту на книжки. Немає попиту — немає книжок, немає знань, і далі по колу. Розірвати це коло без значних коштів неможливо", - пише авторка.

За її словами, залишається вчитись самим з наявними ресурсами і навчати дітей.

Єгорченко також акцентує на тому, що з масовою математичною освітою (на відміну від елітно-олімпіадної для кількох тисяч учнів на країну) ситуація наближається до катастрофічної навіть без врахування проблем дистанційної освіти.

"...І шансів на розуміння та виправлення ситуації на державному рівні я не бачу просто через засадничу недоброчесність освітньої системи. Ця ситуація послідовно закріплюється урядом та законодавцями. Шанс для окремих людей — лише у розумінні батьками та роботодавцями реальності та їхній зацікавленості в оцінці навичок та розвитку власних дітей та працівників", - резюмує вона. 

Читайте також: Більшість українських аспірантів - гуманітарії. Майбутніх фізиків, хіміків, математиків негусто

Безліч анекдотів і мемів створено про те, як батьки разом із дітьми сидять над підручниками й роблять домашку! І на дистанційці, і без неї. Особливо в початковій школі. І особливо з математики. А що в нас із підручниками та програмами з математики? Науковець-математик Ірина Єгорченко відшукала багато цікавого. Чи повинен учитель початкової школи, який закладає основи знань і викладає, серед іншого, й математику, знати її? Відповідь вас здивує. Що робити батькам, які не можуть допомогти дітям, бо не бачать потрібної інформації в підручниках? Яку додаткову літературу чи курси шукати для дітей? Про все це читайте у статті «Що не так із математикою в початковій школі?»