UA / RU
Підтримати ZN.ua

На Шулявці у Києві побудують трирівневу розв'язку з велодоріжкою та публічним простором

Зносити частину заводу "Більшовик" вже не планується. На новій розв'язці пішохідні й транспортні потоки будуть повністю розведені в різних рівнях.

© КМДА
Нова розв'язка на Шулявці повинна стати трирівневою, з велодоріжками (на фото - проект 2010 року)
Нова розв'язка на Шулявці повинна стати трирівневою, з велодоріжками (на фото - проект 2010 року)
© КМДА
Нова розв'язка на Шулявці повинна стати трирівневою, з велодоріжками (порівняння проектів)
© КМДА
Нова розв'язка на Шулявці повинна стати трирівневою, з велодоріжками
© КМДА
Нова розв'язка на Шулявці повинна стати трирівневої, з велодоріжками

Влада Києва повернулася до давньої ідеї реконструювати транспортну розв'язку на Шулявці на перетині проспекту Перемоги і вулиці Гетьмана і Довженка, повідомляє департамент містобудування та архітектури КМДА.

Ось тільки від розробленого ще в 2010 році інститутом "Київдормістпроект" проекту було вирішено відмовитися (він припускав знесення 5-го цеху заводу "Більшовик"). Новим розробником на першій стадії проектування став "Київсоюзшляхпроект" (за результатами відкритих торгів на розробку техніко-економічного обґрунтування реконструкції). Вартість робіт становить 1,18 млн грн. Роботи повинні бути виконані до лютого 2016 року.

Передбачається, що нова розв'язка буде трирівневою з реверсивним розподільним кільцем, вона буде включати велополоси та простір для піших прогулянок.

Новий варіант реконструкції розв'язки біля метро "Шулявська" буде компактним і збереже п'ятий цех заводу "Більшовик", який є пам'яткою промислової архітектури періоду індустріалізації.

Зокрема повинні бути звільнені 2 земельні ділянки площею близько 1 га – сьогодні вони зайняті лівоповоротними з'їздами. Саме на цих ділянках і будуть облаштовані два публічних простори. Пішохідні і транспортні потоки будуть повністю розведені в різних рівнях.

Перший проект реконструкції розв'язки на Шулявці затвердили ще в жовтні 2008 року. Тоді його оцінили в 300 млн грн. Обіцяли, що реконструкція Шулявського шляхопроводу буде завершена до 2012 року, якраз під Євро-2012.

Проект передбачав реконструкцію існуючої транспортної розв'язки з будівництвом естакади. Також проектом пропонувалося розширити дорожнє полотно з п'яти до восьми смуг, реконструювати два підземних пішохідних переходи з будівництвом ліфтових підйомників. Однак, реконструкції заважав один з корпусів заводу "Більшовик", тому його пропонували знести.

Згодом вартість і терміни реконструкції тільки збільшувалися. У березні 2014 року від попередніх проектів вирішили відмовитися остаточно.