UA / RU
Підтримати ZN.ua

Мамедов у річницю збиття літака МАУ в Тегерані: «Усі спроби домовитися з Іраном про сприяння розслідуванню зайшли в глухий кут»

Гюндуз Мамедов підкреслив, що міжнародні суди можуть стати майданчиком для встановлення справедливості.

Виповнилося рівно три роки з дня збиття в Тегерані українського літака МАУ рейсу PS752. У річницю трагедії колишній заступник генпрокурора Гюндуз Мамедов нагадав, що винні в авіакатастрофі досі не покарані. Він наголосив, що Україна повинна брати участь у притягненні винуватців до відповідальності.

«Сьогодні виповнюється 3 роки, як рейс МАУ PS752 був збитий поблизу Тегерана. Попри те, що імена деяких підозрюваних відомі, ми далекі від правосуддя. Неупередженість іранського розслідування викликає сумніви. Усі спроби домовитися з Іраном про сприяння розслідуванню зайшли в глухий кут. Але це не привід опускати руки», – написав Мамедов у Twitter. 

Він наголосив, що права родин загиблих в авіакатастрофі мають бути відновлені, а винні мають бути покарані. Обидва розслідування, як зазначив Мамедов, відповідно до Чиказької та Монреальської конвенцій повинні бути завершені встановленням усіх обставин катастрофи.

«Таким чином, і Міжнародний суд ООН, і Міжнародний кримінальний суд, і Спецагенція ООН з питань цивільної авіації можуть стати платформами для встановлення справедливості. Україна, яка регулярно обстрілюється іранськими безпілотниками Shahed, має брати активну участь у процесі притягнення до відповідальності винних у збитті літака PS752», – підсумував ексзаступник генпрокурора.

Читайте також: Іран відмовився від переговорів про відшкодування шкоди за збиття літака МАУ

Нагадаємо, 8 січня 2020 року пасажирський літак Boeing 737-800 авіакомпанії МАУ, який виконував рейс Тегеран-Київ, був збитий в районі аеропорту ім.Імама Хомейні в Тегерані відразу після зльоту.

На борту перебували 167 пасажирів та дев'ять членів екіпажу. Усі вони загинули. Серед загиблих – 11 громадян України. 

Гюндуз Мамедов, 8 січня 2022 року, оприлюднив імена дев'яти військовослужбовців Корпусу вартових Ісламської революції та Іранської Армії, які можуть бути причетні до збиття літака. Їх обвинувачують лише у службовій недбалості, а вище керівництво КВІР та ІА взагалі не перебуває під слідством.

Іран довго заперечував причетність КВІР до катастрофи і продовжує приховувати інформацію досі. Наприкінці грудня 2022 року Тегеран офіційно відмовився від переговорів щодо повного відшкодування шкоди за збиття пасажирського літака.

Київ прагне притягнути до відповідальності винних у трагедії і домогтися від Тегерана гідної компенсації родичам загиблих. Іран же, не виявляючи готовності проводити об'єктивне розслідування, хоче скоріше здати справу в архів. Докладніше про те, чому переговори з іранцями – це забіг на «довгу дистанцію», читайте в статті Володимира Кравченка «Не в грошах правда» у ZN.UA.