UA / RU
Підтримати ZN.ua

Кабмін посилить правила пасажирських перевезень

Автобуси та вантажівки зобов'яжуть обладнати пристроями обмеження швидкості і контрольними бортовими реєструючими приладами.

В Україні мають намір посилити вимоги до автобусних і вантажних перевезень.

Новий законопроект про автомобільний транспорт, який, зокрема, зобов'язує перевізників обладнати автобуси тахографами, обмежувачем швидкості і пасками безпеки, вже розроблений в Міністерстві інфраструктури.

За даними "Коммерсант-Украина", закон планується затвердити до кінця літа. Документ передбачає доповнення існуючих правил роботи на ринку автоперевезень нормами, прийнятими в ЄС.

Особлива увага приділяється посиленню заходів безпеки пасажирських і вантажних перевезень автотранспортом. Так, пасками безпеки пасажирів і водія повинні бути обладнані всі автобуси, крім тих, які працюють на міських і приміських маршрутах.

Законопроект також містить вимоги щодо використання шин у зимовий період і в разі виконання рейсів на гірських дорогах або шляхам з постійним утворенням ожеледі.

Передбачено, що пристрої обмеження швидкості повинні бути у вантажних автомобілів (з повною масою понад 3,5 т і датою першої реєстрації в Україні після 1 січня 2008 року), автобусів (з датою першої реєстрації в Україні після 1 січня 2008 року) і автобусів спеціалізованого призначення, призначених для перевезення школярів. Завдяки цим пристроям максимальна швидкість вантажних автомобілів не повинна перевищувати 90 км/год, автобусів - 100 км/год, а автобусів для перевезення школярів - 70 км/год.

Обмежувачі не обов'язкові у громадському і комунальному транспорті, в автобусах з конструкційною максимальною швидкістю менше 100 км/год і вантажівках з максимальною швидкістю 90 км/год. Правила не поширюються на машини збройних сил цивільної оборони, організацій щодо підтримання громадського порядку, пожежних підрозділів та інших служб екстреного виклику.

У законопроекті заплановано і обов'язкове впровадження тахографів - пристроїв для контролю і реєстрації швидкості руху, пробігу автомобіля, періодів праці і відпочинку екіпажу. Такі пристрої повинні бути у перевізників, що працюють на нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських маршрутах, а також на регулярних пасажирських міжміських автобусних маршрутах довжиною 50 км і більше. Вантажівки повинні мати тахографи у разі перевезення небезпечних вантажів, а також вантажів повною масою від 3 т.

У законі має бути передбачена відповідальність за невиконання правил безпеки. В останній редакції законопроекту сказано, що відсутність тахографа або його відключення має каратися штрафом у розмірі 50 неоподатковуваних податком мінімумів, тобто 850 грн, а відсутність ременів безпеки і обмежувачів швидкості - 100 неоподатковуваних мінімумів, або 1700 грн.

У компаніях скаржаться, що далеко не всі машини можна переобладнати, і це обійдеться недешево. Вартість тахографа становить близько 6,5-11 тис. грн, комплекти пасків безпеки - 5-10 тис. грн.

Нагадаємо, прийняття нового закону "Про автомобільний транспорт" передбачено в національному плані дій на 2013 рік з впровадження програми економічних реформ президента Віктора Януковича на 2010-2014 роки.

За даними Державтоінспекції, за 8 місяців 2012 року в Україні зареєстровано 978 ДТП з постраждалими за участю водіїв автобусів всіх форм власності. У цих ДТП загинули 198 людей і 1786 осіб травмовано. Основними причинами аварій є порушення водіями автобусів правил маневрування (39,5% всіх ДТП), недотримання дистанції (20,5%), перевищення безпечної швидкості руху (15,9%) і порушення правил проїзду перехресть (6, 9%). !zn

Читайте також:

Азаров пояснив, чому в Україні погані дороги

В Україні затверджено зміни в правилах дорожнього руху

Депутати запропонували штрафувати водіїв залежно від класу автомобіля

"Київпастранс" хоче підняти вартість проїзду в наземному транспорті