Результати цьогорічного ЗНО з математики шокують. За даними УЦОЯО, пороговий бал «склав/не склав» не подолали майже третина (31,11%) учасників тестування. Цим математичним провалом завершився Рік математики в Україні
Що треба робити, щоб математична освіта знову стала пріоритетом суспільства, розмірковують кандидати наук Ірина Єгорченко, Алла Воробйова та Світлана Благодєтєлєва-Вовк.
По-перше, необхідні якісні підручники. Можливо, перекладна література й адаптовані програми, апробовані в часи такої скрути на Заході. Варто було б відновити випуск науково-популярних журналів на кшталт «У світі математики», який випускався у КНУ ім. Т. Шевченка.
По-друге, необхідно змінити підхід з імітації навчання на, власне, навчання. Збільшувати кількість годин у школах, створити комітет із науковців, який би проаналізував стан математичної освіти, зробив статистичні дослідження та надав рекомендації.
По-третє, батькам варто прискіпливо обирати школи та вчителів для своїх дітей. Крім того, аби покращити розуміння прочитаного, потрібно читати книжки разом з дітьми, м’яко перевіряти розуміння. Сприятливі для вивчення математики додаткові заняття – музика, шахи, малювання.
Роботодавцям – навіть для дуже простих робіт – експерти радять починати думати про тестування працівників та кандидатів в працівників на дуже базові знання з математики, та про додаткове навчання потрібних працівників потрібних навичок.
«Диплом про вищу освіту навіть престижного українського ЗВО не означає наявності початкової освіти. (Варто) пам’ятати про те, що людина, яка не може додати ½ та ⅓ – байдикувала та обманювала в школі, і враховувати відповідні ризики для роботодавця», - підсумовують вони.
Докладніше про те, чому математична освіта важлива, і відповідальність за це варто брати у свої руки, читайте у статті Ірини Єгорченко, Алли Воробйової і Світлани Благодєтєлєвої-Вовк «Провал на ЗНО з математики: що пішло не так у школі і як врятувати ситуацію» у ZN.UA.