UA / RU
Підтримати ZN.ua

Іран назвав нову причину аварії літака «МАУ»

Тепер це вже не «людський фактор», а технічна проблема.

Організація цивільної авіації Ірану оприлюднила нову доповідь, в якій причиною аварії українського Boeing авіакомпанії «МАУ» названо неправильне налаштування комплексу протиповітряної оборони, а не людський фактор.

Як стверджує іранська сторона, комплекс ППО напередодні переміщували, тому він був налаштований неправильно.

«Один із комплексів ППО Тегерана переміщували. Це призвело до зміни його географічного положення та напрямку ... Переналаштування після переміщення не виконувалося », - цитує доповідь державна інформагенція РФ.

У документі також стверджується, що через неправильне налаштування система помилково впізнала пасажирський «Боїнг» як об'єкт, що рухається з південно-західного напрямку в бік Тегерана. Насправді ж літак вилітав з іранської столиці, а не наближався до неї.

Схожу версію в квітні озвучував депутат іранського парламенту Хассан Норузі. Тільки, за його словами, несправна була електроніка українського літака - управління ним нібито «перехопили американці», які «вели його, щоб атакувати цілі в Ірані». Що це за цілі, Норузі не уточнив.

Заява депутата суперечить офіційній позиції Ірану і спровокувала дипломатичний скандал. Зокрема, голова МЗС України Дмитро Кулеба акцентував на тому, що Тегерану не вдасться уникнути відповідальності за збиття цивільного літака і загибель людей.

Читайте також: Авіакатастрофа літака «МАУ»: у МЗС відреагували на дипломатичні маневри Ірану

Boeing 737 розбився вранці 8 січня. Літак було збито двома ракетами класу «земля повітря» ЗРК «Тор-М1» російського виробництва. Зенітно-ракетний комплекс належить КВІР.

В авіакатастрофі загинули 11 громадян України – двоє пасажирів і дев'ять членів екіпажу. Крім українців на борту літака перебували громадяни Ірану, Канади, Німеччини, Великої Британії, Швеції та Афганістану: загалом 176 осіб.

Спершу Іран заперечував свою причетність до катастрофи, одразу ж заявивши про технічну несправність літака. Однак 11 січня командувач аерокосмічними силами КВІР Амір Алі Хаджизаде взяв на себе всю відповідальність за катастрофу. Згідно з офіційною версією, цивільний борт збили помилково.

Україні важливо знати правду про те, що призвело до трагедії рейсу PS752. Це була ненавмисна помилка оператора ЗРК «Тор-М1» або ж загибель людей стала результатом зовнішнього втручання в систему управління? І якщо останнє є правдою, то хто стоїть за цим зовнішнім втручанням?

«Відповіді на ці питання також можуть вплинути на визначення провини Ірану або іншої країни і, відповідно, на розмір компенсації», - пише в своїй статті оглядач відділу міжнародної політики ZN.UA Володимир Кравченко. Докладніше –  у матеріалі автора «Іранська місія».