Французьке Бюро розслідування та аналізу безпеки цивільної авіації не отримувало від Ірану запит на передачу для подальшої розшифровки бортових самописців збитого під Тегераном літака "Міжнародних авіаліній України".
"Дискусії між усіма зацікавленими в розслідуванні тривають повним ходом. Бюро розслідування та аналізу безпеки цивільної авіації поки не отримувало пропозицій щодо розшифровки даних "чорних скриньок", - йдеться в повідомленні на сторінці відомства в Twitter.
Раніше представник судової влади Ірану Голамхусейн Ісмаїлі заявив, що Тегеран готовий відправити бортові самописці "Боїнгу" у Францію "для з'ясування всіх аспектів катастрофи".
Іранські ЗМІ повідомили, що французьке бюро вже підтвердило участь у підготовці до розшифровки бортових самописців. Сама процедура проводитиметься на території України.
Вранці 8 січня в Ірані зазнав аварії літак "Міжнародних авіаліній України", який летів з Тегерана до Києва. В авіакатастрофі загинуло 11 громадян України – двоє пасажирів і дев'ятеро членів екіпажу. Крім українців на борту літака перебували громадяни Ірану, Канади, Німеччини, Великої Британії, Швеції та Афганістану: загалом 176 осіб.
Іран спершу заперечував власну причетність до катастрофи, відразу заявивши про технічну несправність літака 2016 року випуску, що пройшов обстеження за день до вильоту.
Однак 11 січня командувач аерокосмічними силами Корпусу вартових Ісламської революції Амір Алі Хаджизаде взяв на себе всю відповідальність за катастрофу. Згідно з офіційною версією, цивільний борт збили помилково.
Про те, що Boeing був атакований ППО Ірану, заявляли лідери США, Великої Британії, Канади і НАТО. У Тегерані цю версію відкидали, звинувачуючи Сполучені Штати в "психологічній війні".
Влада України на заяви західних партнерів реагувала стримано, і президент Володимир Зеленський закликав дочекатися завершення розслідування і утримуватися від спекуляцій. Але після визнання Тегерана секретар РНБО Олексій Данилов заявив, що справжня причина авіакатастрофи була відома йому ще 8 січня. Тим не менш, раніше в РНБО стверджували, що розглядають сім версій.
Докладніше про катастрофу читайте в матеріалі Сергія Немирича "Жвавий жах 2020" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".