UA / RU
Підтримати ZN.ua

Експерт про закриття метро в Києві: «На появу тріщин та підтоплення вплинула забудова»

Зокрема, мова йде про щільну забудову місцевості над метро.

У Києві на приблизно пів року закрили кілька станцій синьої гілки метро через значні течі та тріщини між станціями «Деміївська» та «Либідська». Така ситуація, скоріше за все, сталася через підняття ґрунтових вод, на які безпосередньо вплинула значна забудова території над тунелем, пише Олександр Сергієнко у статті для ZN.UA «Удар у спину. Хто зруйнував метро на Теремки?».

Сергієнко пояснив, що у Києві є близько 700 поверхневих водних об’єктів. А під містом – невидиме, але реальне підземне море з річок, озер, пливунів, джерел, струмків. Через цю насиченість підземного Києва водою, зазначив автор, під поверхнею простягаються десятки кілометрів підземних тунелів, якими постійно тече вода. Зокрема, у київського Спецуправління протизсувних підземних робіт на балансі є 77,5 км дренажно-штольневих систем, 10 км дренажів мілкого залягання, які бачили хіба що дигери, а також ще 28 км лотків і відкритих водостоків. 

Читайте також: Закриті станції метро в Києві: які фактори могли вплинути на виникнення тріщин на поверхні тунелю?

«Отже, можна сказати, що Київ — місто-архіпелаг. А тепер уявіть собі, що в цей невидимий конгломерат води, піску та глини тисячами вбивають бетонні палі, врізають кілометри підпорних стінок і заливають сотні тисяч тонн фундаментів», – пише Сергієнко. 

За словами автора, якщо поглянути на карту Києва, то можна побачити, що вздовж траси аварійної ділянки метро розташовані суцільні споруди та будівельні майданчики. Забудова починається з ТРЦ Ocean Plaza над станцією «Либідська». 

«Загнати річку Либідь у бетонне русло – не означає вирішити проблему відводу води, оскільки все її річище насичене джерелами й у бетонні береги їх вода потрапити якраз не може! Тому будь-яке втручання в цю систему палями та фундаментами призводить лише до підйому рівня ґрунтових вод, що, на моє переконання, й призвело до послаблення ґрунтів під тунелем і його подальшої руйнації. Отже, вирішальний антропогенний чинник, який призвів до закриття частини синьої гілки, має узагальнену назву «київський забудовник», – додав автор.

Читайте також: Поліція прийшла з обшуками в «Київський метрополітен»

Нагадаємо, рух на пів року закрили на шістьох станціях синьої гілки метро. Водночас їхні вестибюлі працюватимуть як укриття під час повітряних тривог. 

На тлі закриття шістьох станцій метрополітену в столиці змінять організацію дорожнього руху. Зокрема впроваджують відокремлену смугу для громадського транспорту на вулиці Васильківській та площі Либідській. Крім того, з 13 грудня на закритій ділянці Оболонсько-Теремківської лінії планують впровадити човниковий рух метро. Два потяги їздитимуть по двох коліях з інтервалом у 15-30 хвилин.