UA / RU
Підтримати ZN.ua

Експерт пояснює, як правильно стимулювати неформальних провайдерів IT-освіти

Часткова компенсація державою вартості курсу має виплачуватися тільки за студентів, які підтвердили успішне опанування програми.

Кілька місяців тому Мінцифри і МОН оголосили про старт проєкту з реформи IT-освіти у школах та університетах і створили робочу групу, до якої увійшли представники вишів, бізнесу, IT-сектора.

Що саме пропонується змінювати, розповідає співзасновник харківського IT-кластеру Едуард Рубін у статті «Більше математики і грошей: як зміниться ІТ-освіта у школах та університетах».

Перша пропозиція - ліцензування неформальної освіти (різноманітних курсів, ІТ-шкіл і центрів) і звільнення її від ПДВ, а також «компенсація державою 50-75% вартості курсу після проходження освітньої програми».

«Ідея сама собою першокласна й потрібна, але я противник державного фінансування провайдерів освіти. Тут потрібен принцип «гроші ходять за студентом», і грошову компенсацію мають отримувати студенти (слухачі курсів), наприклад, після складання іспитів і/або одержання першого робочого місця, що є показником опанування студентом програми», - підкреслює Рубін.

На думку автора, якщо приватні школи претендуватимуть на державні гроші, це закінчиться перевірками, котрі зазвичай переростають у корупційні схеми та відкоти за найменше порушення.

«Ліцензування потрібне буде тільки для звільнення від ПДВ, що дуже важливо для освітньої діяльності», - додає він.

Читайте також: Експерт заявив про кадровий голод в IT-сфері, назвав причини та пояснив, як з цим боротися

Що робити з математикою у школах, де взяти технарів і вчених природничих наук, коли більшість молоді хоче стати юристами та менеджерами? Вітчизняні ІТ-шники вирішили взятися за ці проблеми глобально: вирощувати зі шкільної лави кадри для себе та інших технологічних галузей. Як? Читайте в матеріалі Едуарда Рубіна «Більше математики і грошей: як зміниться ІТ-освіта у школах та університетах» в ZN.UA.