Наступний раунд переговорів між Іраном та Україною, які стосуються збиття в небі над Тегераном літака авіакомпанії МАУ, заплановано на жовтень. Про це повідомляє пресслужба ОГП.
«30 липня 2020 року у Києві відбувся перший раунд переговорів з делегацією Ісламської республіки Іран щодо співробітництва у рамках розслідування авіакатастрофи літака авіакомпанії МАУ рейсу PS752 «Тегеран-Київ». Наступний раунд переговорів планується провести вже у жовтні», - йдеться у повідомленні.
За словами першого заступника генпрокурора Гюндуза Мамедова, наразі важливо випрацювати взаємодію між українськими та іранськими правоохоронними органами, які займаються розслідуванням цієї справи, аби робота була об’єктивною та оперативною.
«У нас достатньо правових інструментів для результативної двосторонньої комунікації під час слідства. Монреальська конвенція, що стандартизує правила міжнародних повітряних перевезень, та двосторонні договори про правові відносини чітко визначають права, обов’язки та порядок співробітництва. Тому ми повинні знайти компроміс, і ці переговори – можливість налагодити зв’язок», - наголосив Мамедов.
У прокуратурі також повідомили, що під час першого раунду сторони детальніше обговорили позицію України у розслідуванні. Мова йшла про створення слідчої групи у форматі Україна-Іран, проведення спільних слідчих дій на території Ірану, експертиз та допитів.
Нагадаємо, 20 липня влада Ірану доставила «чорні скриньки» збитого літака в Бюро розслідувань та аналізу безпеки цивільної авіації Франції на розшифровку. На експертизі будуть присутні фахівці з України, Канади й інших країн, громадяни яких загинули в авіакатастрофі.
Boeing 737 розбився вранці 8 січня. Літак було збито двома ракетами класу «земля – повітря» ЗРК «Тор-М1» російського виробництва. Зенітно-ракетний комплекс належить КВІР.
В авіакатастрофі загинули 11 громадян України – двоє пасажирів і дев'ять членів екіпажу. Крім українців на борту літака перебували громадяни Ірану, Канади, Німеччини, Великої Британії, Швеції та Афганістану: загалом 176 осіб.
Спершу Іран заперечував свою причетність до катастрофи, одразу ж заявивши про технічну несправність літака. Однак 11 січня командувач аерокосмічними силами КВІР Амір Алі Хаджизаде взяв на себе всю відповідальність за катастрофу. Згідно з офіційною версією, цивільний борт збили помилково.
Україні важливо знати правду про те, що призвело до трагедії рейсу PS752. Це була ненавмисна помилка оператора ЗРК «Тор-М1» або ж загибель людей стала результатом зовнішнього втручання в систему управління? І якщо останнє є правдою, то хто стоїть за цим зовнішнім втручанням?
«Відповіді на ці питання також можуть вплинути на визначення провини Ірану або іншої країни і, відповідно, на розмір компенсації», - пише в своїй статті оглядач відділу міжнародної політики ZN.UA Володимир Кравченко. Докладніше – у матеріалі автора «Іранська місія».