UA / RU
Підтримати ZN.ua

Держаудитслужба назвала причину здорожчання будівництва метро на Виноградар

Нинішня сума у понад два рази вища за початкову.

Вартість будівництва нової гілки метро на Виноградар у Києві зросла на 8 млрд грн, що значно перевищує попередні кошторисні розрахунки.

Про це стало відомо з результатів аудиту, проведеного Державною аудиторською службою України, яка перевірила фінансову діяльність комунального підприємства "Київський метрополітен".

Читайте також: Родич Тищенка може бути причетним до розкрадання 140 млн грн на будівництві метро на Виноградар ‒ Bihus.Info

За даними аудиторів, загальна вартість будівництва метро зросла до майже 14 млрд грн, що більш ніж у 2,5 рази перевищує початково заплановані 5,9 млрд грн. Це стало наслідком затримок у виконанні робіт та неналежного використання бюджетних коштів підрядною організацією АТ "Київметробуд", яка не виконала договірні зобов'язання.

"Прострочений борг у 4 млрд грн, відтермінування будівництва важливої транспортної артерії столиці та подорожчання на 8 млрд грн – результат "бізнес-схем" недоброчесного підрядника АТ "Київметробуд" і бездіяльності столичної влади", – йдеться у повідомленні Держаудитслужби.

Читайте також: Метро на Виноградар отримало нового підрядника

Як з'ясували аудитори, у 2018–2019 роках "Київметробуд" отримав авансові платежі з міського бюджету у розмірі 2,59 млрд грн, однак значну частину цих коштів використав не за призначенням. Замість продовження будівництва Сирецько-Печерської лінії метро, підрядник розмістив 1,7 млрд грн на депозитних рахунках у ПАТ АБ "Укргазбанк". Крім того, бюджетні кошти скеровувались на оплату аудиторських, юридичних і консультаційних послуг, страхування фінансових ризиків та надання безвідсоткової фінансової допомоги іншій юридичній особі.

Попри це, у грудні 2019 року "Київський метрополітен" додатково перерахував підряднику ще 1,41 млрд грн, з яких освоєно лише 44,1 млн грн. У результаті виникла прострочена заборгованість у майже 4 млрд грн, що значно ускладнило процес завершення будівництва.

Держаудитслужба наголосила, що відновлення робіт тепер обійдеться бюджету значно дорожче через затримки і нецільове використання коштів. Вартість будівельних робіт за останні шість років (з 2018 по 2024 рік) зросла на 8 млрд грн, що призвело до значного перевищення початкового кошторису.

Читайте також: Ремонт мосту Метро у Києві: тендер отримала скандальна турецька компанія

Нагадаємо, у січні 2018 року "Київський метрополітен" оголосив тендер на продовження гілки метрополітену в бік київського масиву Виноградар. Дві станції метро планували здати наприкінці 2020 року. Тоді в тендері переміг "Київметробуд", який запропонував за будівництво двох станцій на 12 млн гривень менше очікуваної суми.

У листопаді 2018 року міський голова Віталій Кличко оголосив про початок будівництва. Однак у січні 2020 в компанії повідомили, що будівництво метро на Виноградар катастрофічно відстає від графіка і затримується щонайменше на рік. Тоді ж суд арештував рахунки "Київметробуд" через розтрату коштів на будівництві метро на Виноградар. З'ясувалося, що посадовці "Київметробуд" відмивали відсотки з понад мільярда виділеного бюджету на будівництво Сирецько-Печерської лінії метрополітену. Вони отримали 95% авансу на будівництво і частину цієї суми поклали на депозит у банк – це 1,7 млрд.

У грудні 2023 року КП "Київський метрополітен" через суд розірвав договір з АТ "Київметробуд" через незадовільні терміни виконання підрядником будівельних робіт.