UA / RU
Підтримати ZN.ua

Депутати посперечалися, але таки перенесли розгляд законопроєкту про столицю за спецпроцедурою

Обранці мають підготувати виправлення до законопроєктів.

За результатами наради спікера Верховної Ради з керівниками депутатських фракцій та груп прийнято рішення відкласти питання застосування спеціальної процедури розгляду законопроєктів про місцеві державні адміністрації, а також столицю України – Київ.

Планувалося розглянути законопроєкт №4298, повідомляється у прямій трансляції засідання Верховної Ради.

"Ми відкладаємо розгляд питання, пов'язаного зі спецпроцедурою. Водночас усі фракції та групи сьогодні через пів години подадуть кількість правок, які вони будуть ставити за цими двома законопроєктами, щоб ми зняли питання спаму і потім працювали за тими поправками, які конструктуватимуть роботу у нашій залі", - оголосив речник парламенту Руслан Стефанчук.

Депутати продовжили розглядати питання порядку денного.

Першим після перерви було розглянуто урядовий законопроєкт №5723 "Про Загальнодержавну цільову соціальну програму "Питна вода України" на 2022–2026 роки".

Депутати сьогодні мали проголосувати за застосування спеціальної процедури розгляду законопроєктів №2143-3 "Про місто Київ - столицю України" та №4298 "Про внесення змін до Закону України "Про місцеві державні адміністрації" та деяких інших законодавчих актів України щодо реформування територіальної організації виконавчої влади в Україні”.

Перед розглядом цих питань між депутатами стався конфлікт.

Він безпосередньо пов'язаний із проектом закону про столицю, який також планували розглядати за спецпроцедурою.

Ряд народних депутатів із фракції "Батьківщина" та "Євросолідарність" заявили, що ця пропозиція порушує регламент.

Читайте також: Кличко готовий поступитися Банковій райрадами, але буде «топити» закон про столицю

Суперечки між депутатами та президією тривали кілька хвилин, після чого Стефанчук оголосив перерву та попросив зібратися голів фракцій та груп.

Особлива процедура розгляду законопроєктів у другому читанні дозволяється, якщо кількість поданих йому пропозицій та поправок у 5 і більше разів перевищує кількість статей та пунктів. Кількість поправок також може бути менше ніж 500.

Кожна депутатська фракція та група має право поставити на розгляд не більше 5 поправок, неврахованих профільним комітетом. Позафракційні можуть наполягати лише на одній поправці.

Нагадаємо, у Раді Європи проаналізували законопроєкт "Про місто Київ – столицю України". Згідно з наданими висновками, нинішній проєкт у його поточній (другій) редакції є значною мірою доопрацьованим та суттєво вдосконаленим текстом. Більшість основних питань щодо попередньої редакції законопроєкту було враховано, хоча деякі з них лише частково.

Поділ повноважень мера столиці та голови КМДА лягає у контекст децентралізації, і Київ на думку законодавця має увійти до загальної системи державного нагляду. Паралельно із законопроєктом про столицю профільний парламентський комітет готує до розгляду законопроєкт про місцеві державні адміністрації, яким буде запроваджено інститут префектів.

Про причини протистояння президента та мера, читайте статті Інни Ведерникової "Чи відбере Зеленську столицю?" і "Закон бумеранга", де були спрогнозовані та пояснені події, що відбуваються.