UA / RU
Підтримати ZN.ua

Через «дистанційку» варто посилити контроль за рівнем знань, а не скасовувати ДПА у формі ЗНО

Через дистанційне навчання знизилися і вимоги.

З початку пандемії коронавірусу Верховна Рада голосує за те, щоб скасувати державну підсумкову атестацію (ДПА) у формі зовнішнього незалежного тестування. Однак старша наукова співробітниця Інституту математики НАНУ Ірина Єгорченко у своїй статті для ZN.UA «Гра «обдури вчителя»: про ризики дистанційного навчання в Україні» пише, що скасовувати таке ДПА не варто. Навпаки, потрібно посилювати контроль за якістю знань, адже дистанційне навчання сприймається не якісною освітою та стає підставою для зменшення вимог.

«Відсутність надійної інформації про результати навчання кожного окремого учня та класу в цілому не дає можливості оцінити, що ж відбувається, що потрібно повторити, як змінювати процес навчання, щоб отримати результат. Суспільство не бачить тут проблеми — існує  сприйняття дистанційного навчання як неякісного, як підстави для звільнень від атестації — бо ж діти не вчились, значить їм треба просто намалювати оцінки», – пише Єгорченко.

За її словами, саме так міркують народні депутати, коли кожного року голосують за приховування результатів навчання та нечесні оцінки.

«Таке оцінювання та скасування ДПА в формі ЗНО формує звички до академічної недоброчесності та демотивує потенційно хороших учнів та студентів. Ця проблема з оцінюванням в процесі дистанційної освіти має враховуватись, і необхідно не скасовувати незалежне оцінювання, а навпаки — робити його максимально незалежним та очним, чітко розрізняти поточний контроль для коригування навчального процесу (підсумкові оцінки не мають від цього залежати) та підсумкові оцінки, які мають виставлятись за результатами тільки очного та максимально незалежного контролю», – підсумувала Єгорченко.

Читайте також: Шкарлет пояснив, чому цього року відмінили ДПА для 4 та 9 класів

Раніше повідомлялося, що цього навчального року учні 4-х класів складатимуть ДПА з української мови та математики і мови нацменшини, якщо вони навчаються цією мовою. Учні 9-х класів мають продемонструвати знання з української мови та математики, а також з одного з предметів з переліку:  біологія, всесвітня історія, географія, література, іноземна мова, інформатика, історія України, основи правознавства, українська література, фізика, хімія, мова національної меншини, мова корінного народу.  Який саме навчальний предмет буде обрано, вирішить педагогічна рада школи. 

Передбачається, що згодом ЗНО складатимуть і дев′ятикласники. Його результати можна буде використовувати для вступу до  ліцеїв та закладів професійної освіти.