На кінець березня в середньому по Україні зношеність автопарку «швидких» становила близько 50%, пише журналістка Ольга Гамелуш-Мінчук.
Причому розкид у цифрах по окремих регіонах доволі відчутний. Наприклад, у Полтавській області списанню підлягають 15% автомобілів швидкої допомоги, у Херсонській 59% повністю зношені, а ще 14% – непридатні.
«В абсолютних цифрах це теж чимало. Наприклад, у Кіровоградському ЦЕМД із 137 автомобілів капремонту потребували 18, а 54 - підлягали списанню. У ЦЕМД Київської області 53 зі 186 автомобілів «швидкої» використовуються понад десять років, 81 автомобіль - від п'яти до десяти», - зазначає автор.
Центр екстреної медичної допомоги у Житомирській області потребував оновлення автопарку 175 машин, а в Івано-Франківській області 110 зі 160 автомобілів використовуються 15, 20 і 25 років.
«Це саме ті УАЗи, які не відповідають нинішнім стандартам, але без яких багато пацієнтів узагалі залишилися б без медичної допомоги», - додає журналістка.
Доки Мінздоров’я дивиться в небо й хвалиться аеромедициною, «швидкі», в яких пацієнтів перевозять по землі, розвалюються. Хоча перша серія закупівель машин уже скінчилася й на черзі друга, автопарк «швидких», схоже, оновлюють лише кількісно, а не якісно. І це не тільки не вирішує, а ще більше ускладнює проблему. Чому так відбувається? Читайте у статті Ольги Гамелуш-Мінчук «На чесному слові» у ZN.UA.