UA / RU
Підтримати ZN.ua

Авіакатастрофа в Ірані: "чорні скриньки" з літака пошкоджені

У результаті пошкоджень частина записів була втрачена.

Бортові самописці з літака "Міжнародних авіаліній України", який впав після вильоту з аеропорту Тегерана, отримали пошкодження, повідомляє Організація цивільної авіації Ірану в четвер. Однак українська сторона мала право вимагати в Ірану не чіпати бортові самописці до її прибуття на місце аварії літака. Про це йдеться в п.3.4 додатка 13 до конвенції ICAO.

За словами глави іранської організації Алі Абедзадзе, обидві "чорні скриньки" були знайдені, однак вони отримали пошкодження, в результаті чого частина записів була втрачена.

"Бортові самописці були знайдені і передані слідчому... Інші частини літака були зібрані і доставлені в безпечне місце. "Чорні ящики" з реєстратором польотів (FDR) і диктофоном кабіни (CVR) були виявлені пошуково-рятувальної групою і знаходяться в розпорядженні групи з розслідування авіаційних подій. Обидва пристрої були пошкоджені в результаті нещасного випадку", - заявив він.

Згідно з Чиказькою конвенцією 1944 року, українська сторона мала право вимагати не чіпати "чорні ящики" до її прибуття.
"Якщо від держави реєстрації, держави експлуатанта, держави розробника або держави виробника надійде прохання про те, щоб повітряне судно, все що знаходяться на ньому і будь-які інші речові докази залишалися недоторканими до огляду уповноваженим представником звернувся з цим проханням держави, то держава місця події вживає всіх необхідних заходів для виконання такого прохання ", - йдеться в документі.
На питання, чи зверталася Україна до влади Ірану з проханням не чіпати "чорні скриньки" без присутності своїх представників, Офіс комунікації Кабінету міністрів України поки ніяк не відреагував.

Читайте також: Помпео про падіння літака в Ірані: "США готові допомагати Україні розібратися з катастрофою"

Раніше співробітниця Офісу комунікацій Кабінету міністрів Владислава Смолінська повідомила DT.UA про те, що Україна та Іран будуть спільно розслідувати причини падіння літака "Міжнародних авіаліній України". Вона також зазначила, що участь української сторони у дослідженні самописців повинна бути забезпечена відповідно до Чиказької конвенції 1944 року.

Зазначимо, що в авіакатастрофі в Ірані загинуло щонайменше 11 громадян України – двоє пасажирів і дев'ятеро членів екіпажу. Окрім українців на борту літака також перебували громадяни Ірану, Канади, Німеччини, Великої Британії, Швеції та Афганістану. Загалом на борту українського літака було 167 пасажирів та дев'ять членів екіпажу. В МАУ опублікували повний список осіб, які загинули в авіакатастрофі.

В Ірані причиною авіакатастрофи пасажирського лайнера вважають загоряння двигуна.

Як зазначили в "МАУ", літак Boeing 737-800 NG, який розбився в Тегерані, пройшов останнє планове технічне обслуговування 6 січня 2020 року.

Офіс генерального прокурора України почав розслідування щодо авіакатастрофи. Справу відкрили за ч. 3 статті 276 ККУ (порушення правил безпеки руху або експлуатації повітряного транспорту, що спричинило загибель людей).

Детальніше про трагедію читайте в матеріалі DT.UA "Катастрофа українського літака в Ірані: що відомо".