Архітектурно-містобудівна рада схвалила новий Генеральний план Києва - документ, який визначить розвиток столиці на десятиліття.
Окрім іншого, у проекті - винесення аеропорту "Жуляни" за межі міста, будівництво бізнес-кварталів на Княжому затоні, об'єднання дніпровських островів в автономну територію, розповів головний архітектор міста Сергій Целовальник газеті "Вести".
ТАКОЖ: Влада Києва підготувала новий генплан забудови столиці: чотири тунелі і нові станції метро
Так, планується, що у Києві з'явиться більше пішохідних маршрутів, покажчиків, велодоріжок і парковок. Найбільш амбітний пішохідний маршрут - "Київ самобутній", який вже почали реалізовувати. Він охоплює територію історичного Подолу від Колони Магдебурзького права до Верхнього і Нижнього валів, від Дніпровської набережної до Андріївського узвозу.
Зелене "серце" столиці, що складається з 37 дніпровських островів, зараз поділено між сімома районними адміністраціями. Всі їх пропонується об'єднати в автономну територію зі своїм управлінням. На півночі і півдні, де острови ще не дуже цивілізовані, буде комплекс для екотуризму. А в районі Гідропарку, Труханового, Венеціанського і Долобецького - зони для активного відпочинку (спортивні парки і розваги).
Аеропорт "Київ" у Жулянах з центру міста пропонують перенести в район Великої Бугаївки у Васильківському районі. Однозначно ліквідують автовокзал "Центральний" і "Південний", а маршрути перенесуть на новий автовокзал на Теремках.
У Генплані заборонено будь-яке будівництво в історико-архітектурних заповідниках "Києво-Печерська лавра" та "Софія Київська", а в центрі міста забудову обмежать 16-ма поверхами (на Подолі - до п'яти). Всі скандальні ділянки, які були раніше відведені під будівництво, у Генплані виключені.
Житлову забудову пропонується вести на правому березі (район Теремків), що дозволить зменшити трафік зі спальних районів через Дніпро. На лівому березі з'являться бізнес-квартали, головним з яких стане "Київ Сіті" на Княжому затоні.
Знову влада обіцяє, що вже цього року нарешті почнуть будівництво метро на Троєщину і закінчать через 5-7 років. Нова лінія, як передбачається, піде по центральному проспекту житлового масиву - проспекту Маяковського, а не по вул. Бальзака, як планувалося раніше. Вперше склади будуть шестивагонними. Заплановано відгалуження на дві станції від синьої лінії на майбутній житловий масив Теремки-3 (50 тис. жителів), а також будівництво підземки на Виноградар (це далека перспектива). Зроблять додаткові входи на станціях "Вокзальна", "Університет", "Олімпійська", "Дружби Народів".
Протягом півроку Генплан Києва ще має розглянути державна експертиза та затвердити Київрада. !zn
Читайте також:
Після реконструкції Гостинного двору Контрактова площа перетвориться на автостоянку
Влада Києва "покращує" Позняки: замість поліклініки та школи побудують гігантський ТРЦ
Після завершення станції "Теремки" почнуть будувати метро на Троєщину
В Києві залишилося 150 га вільної землі, яку можна виділити мешканцям столиці