UA / RU
Підтримати ZN.ua

Роботи будуть оглядати і ремонтувати двигуни літаків зсередини - The Economist

Це дозволить проводити необхідне технічне обслуговування літаків під час їхньої стоянки між рейсами.

Якщо ви читаєте цей текст сидячи в літаку і ви "на нервах", то не панікуйте, але температура всередині реактивних двигунів вашого літака може просто зараз перевищувати температуру плавлення металів, з яких вони зроблені.

І те, що вони не перетворюються на розплавлену масу - це велике досягнення сучасної інженерії. Рішення включає складне поєднання міцних сплавів і виробничих технік, таких як 3D-друк, які дозволяють збудувати деталі з маленькими каналами для циркулювання повітря. Крім того, деталі, які піддаються високим температурам до 1300 градусів за Цельсієм, оброблені додатковим керамічним покриттям, яке захищає від перегрівання.

Нові реактивні двигуни так сильно нагріваються через більшу ефективність, пояснює The Economist. Згорання палива відбувається в повній мірі, що дозволяє скоротити його витрати і шкідливі викиди в атмосферу.

Але настільки гарячі двигуни вимагають догляду. Сьогодні три найбільші виробники авіаційних двигунів: General Electric, Rolls-Royce і Pratt & Whitney - включають обслуговування в вартість продукції. Крім того, багато двигунів здаються в лізинг за "погодинними" контрактами. Це означає, що перевірки і технічне обслуговування відбуваються дуже часто, тому що це в інтересах як авіалінії, так і виробника.

Складність лише в тому, що огляд двигуна не можна провести, не розібравши його. А це вимагає зняття літака з рейсу. У випадках з "погодинним" контрактом, коли літак стоїть в гаражі на огляді, гроші втрачає не тільки авіакомпанія, а й виробник двигунів теж.

Головний науковець General Electric Global Research Дон Ліпкін і його колеги Тодд Данко і Корі Макдоналд вважають, що знайшли спосіб, як уникнути таких втрат. Вони розробляють маленьких роботів, які зможуть проникнути всередину двигуна для оцінки внутрішніх частин і проведення необхідного ремонту. Більше того, ці роботи зможуть працювати тоді, коли літак стоїть в аеропорту між рейсами.

Роботи доктора Ліпкіна випробовуються в лабораторії. Але розробник каже, що робочі прототипи почнуть працювати на літаках вже до кінця цього року. Для початку вони будуть проводити техогляди. Пізніше, після покращення технології, вони почнуть проводити ремонти. Такі роботи будуть використовуватися і для обслуговування газових турбін, які використовуються на електростанціях.

Раніше видання The Guardian повідомляло, що в ООН бояться безробіття і війн через роботів. Адже машини можуть замінити людей на робочому місці. Або ж автономну техніку можуть використовувати кримінальні організації чи агресивні країни. Тому в ООН створили спеціальний відділ, який буде моніторити розвиток робототехніки і штучного інтелекту.