UA / RU
Підтримати ZN.ua

Немовлята виявилися здатними розпізнавати звуки мови вже через кілька годин після народження

Мозок дітей практично одразу починає вчитися новому.

Вчені з Великої Британії та Китаю з'ясували, що немовлята здатні розпізнавати звуки мови вже в перші години після народження. Це відбувається завдяки тому, що їхній мозок одразу починає вчитися чомусь новому, повідомляє Science Alert.

Ми часто думаємо про немовлят, як про чистий аркуш, мало здатний до навчання в перші тижні життя. Але насправді це не так. Ще в утробі матері діти вчаться розрізняти голоси та деякі звуки мови, а вже незабаром після народження вони віддають перевагу мовним звукам перед немовними.

Читайте також: Вчені розповіли, скільки людям потрібно грошей для щастя

Але як саме мозок дитини навчається обробляти звуки, залишалося загадкою. У ході нового дослідження вчені спостерігали за немовлятами у перші години після народження. На їхні голови одягали спеціальні ковпачки, вкриті складними світловипромінюючими пристроями, призначеними для вимірювання крихітних змін рівня кисню в мозку немовлят. Детектори в такій шапочці допомагали визначити, які ділянки мозку немовляти були активними.

За допомогою цієї процедури за дітьми спостерігали упродовж перших трьох годин після народження. У цей час немовлят піддавали впливу звуків, які, як вважається, вони мали розрізняти. Ці звуки включали голосні, які потім відтворювали в зворотному порядку. Дослідники відзначають, що дорослі могли розрізнити, що порядок звуків відрізняється лише у 70% випадків.

У перші три години після народження новонароджені не могли розрізнити прямий та зворотний порядок звуків, які вони чули. Але слухаючи їх протягом п'ятьох годин, немовлята вже розрізняли прямий і реверсивний порядок. Їхня реакція на голосні вперед стала швидше, ніж на голосні назад. А ще через дві години, протягом яких вони в основному спали, їхній мозок реагував на голосні, що йдуть вперед, не тільки швидше, а й сильніше в порівнянні з немовлятами, навченими іншим голосним, або немовлятами, які залишалися в тиші.

Більше того, вчені помітили, що області головного мозку верхньої скроневої частки (частина мозку, пов'язана зі слуховою обробкою) та лобової кори (що бере участь у плануванні складних рухів) беруть участь у обробці голосних звуків, особливо в лівій півкулі. Це нагадує схему, що лежить в основі розуміння та продукування мови у дорослих.

Більше того, дослідники з'ясували, що зв'язок між цими областями спостерігається у дітей, які слухали звуки, але відсутній у тих, що залишалися в тиші.

Вчені роблять висновок, що розмовляти з новонародженими слід уже перші години після їхнього народження. Вони наголошують, що діти починають вчитися чогось нового вже в перші миті після появи на світ.