53-й авіасалон в Ле-Бурже в перший день склався провально для корпорації Boeing: не було укладено жодного договору, не проданий жоден літак. Про це одразу ж повідомили світові ЗМІ, нагадавши, що стало причиною: дві аварії з великою кількістю людських жертв з інтервалом у півроку.
"Міжнародний авіасалон в Ле-Бурже поки що обертається грандіозною поразкою Boeing в одвічній боротьбі з головним конкурентом на ринку авіалайнерів - європейською Airbus. У перший день салону (17 червня) Boeing не оформив жодного нового замовлення, а Airbus отримала замовлення на 123 літака (включаючи переоснащення). Рахунок першого дня у вартості замовлень теж розгромний: $ 13 млрд у Airbus до нуля у Boeing", - повідомив Bloomberg.
Однак наступний день став практично днем тріумфу Boeing: у вівторок, повідомляє Reuters, Boeing виграв серйозний вотум довіри на авіасалоні в Парижі, оскільки власник British Airways IAG підписав листа про намір придбати 200 літаків 737 MAX, які були відсторонені від польотів з березня після двох смертельних аварій.
Звістка про угоду вартістю понад 24 мільярдів доларів за прейскурантным цінами викликала ажіотаж навколо найбільшого в світі авіасалону, який з усіх сил намагався знайти новий ритм в умовах кризи 737 MAX і побоювань з приводу уповільнення економічного зростання.
"Міжнародний авіаційний холдинг International Airlines Group (IAG) оголосив про плани придбати 200 літаків Boeing 737 MAX", - йдеться в повідомленні на сайті компанії Boeing.
IAG і Boeing на авіасалоні в Парижі обговорили майбутню угоду підписали спільний лист, що підтверджує наміри сторін. Холдинг планує закупити літаки модифікацій 737 MAX MAX 8 і 10.
"Ми повністю впевнені в Boeing і сподіваємося, що їх літак в найближчі місяці отримає схвалення регулюючих органів і буде успішно повернений в експлуатацію", - цитує прес-служба гендиректора IAG Вільяма Уолша. Він також заявив, що був радий підписати лист про наміри з Boeing.
Холдинг International Airlines Group володіє флагманськими авіаперевізниками Великобританії та Іспанії - British Airways і Iberia, - а також Aer Lingus, Vueling і LEVEL. В сумі вони перевозять близько 113 мільйонів пасажирів на рік.
Нагадаємо, 10 березня в Ефіопії зазнав катастрофи авіалайнер компанії Ethiopian Airlines. Boeing 737 MAX 8 рейсу ET 302 вилетів з аеропорту Боле в столиці Ефіопії Аддіс-Абеба в столиці Кенії Найробі. Через кілька хвилин після зльоту літак зник з радарів. В 8:44 за місцевим часом впав Boeing в 62 км від Аддіс-Абеби, в районі міста Бишофту. Трекер Flightradar24 називає можливою причиною аварії неполадки, що виникли відразу після вильоту літака з аеропорту.
На борту літака перебували громадяни 33 держав - 149 пасажирів і вісім членів екіпажу. Українців серед загиблих немає.
Рішення про тимчасове заборону польотів Boeing 737 MAX були прийняті в Євросоюзі, Канаді, Україні, Австралії, Китаї, Сінгапурі, Ефіопії, Південної Кореї, а також авіаперевізниками Aeromexico, Cayman Airways, Comair і Aerolíneas Argentinas.
Федеральне управління цивільної авіації США не збирався закривати повітряний простір для літаків цього типу, проте президент Дональд Трамп розпорядився заборонити польоти Boeing 737 MAX над територією країни.