UA / RU
Підтримати ZN.ua

В Індонезії завершено попереднє розслідування аварії SSJ-100: техніка не винна

Згідно з попереднім етапом розслідування катастрофи літака SuperJet-100, фахівці дійшли висновку, що лайнер врізався в гору Салака не через проблеми з технікою. Із записів чорних скриньок випливає, що літак летів у відповідності з наміченим маршрутом і виконував вказівки авіадиспетчера, коли пілот відправив запит на зниження. Диспетчер дозволив здійснити маневр.

В Індонезії завершено попередній етап розслідування катастрофи літака SuperJet-100, що забрала життя 45 осіб. Фахівці дійшли висновку, що лайнер врізався в гору Салака не через проблеми з технікою. Тим часом індонезійські ЗМІ з'ясували, поспілкувавшись з неназваним російським слідчим, що в катастрофі може бути винен диспетчер. Джерело також повідомило останні слова командира лайнера Олександра Яблонцева перед катастрофою: «Господи, що це?!».

«Розшифровано свідчення мовних самописців, представники Мінпромторгу уточнюють всі деталі. Але можна вже говорити про те, що жодних відмов у роботі систем літака не було», - заявив президент Об'єднаної авіабудівної корпорації (ОАК) Михайло Погосян. Він не зміг сказати, скільки ще триватиме розслідування, однак висловив сподівання, що «воно не займе багато часу».

Індонезійський журнал Tempo, провівши власне розслідування і поспілкувавшись з неназваним російським слідчим, дійшов висновку, що до трагедії призвела помилка диспетчера, який недостатньо уважно поставився до запиту пілота SSJ-100, коли той попросив дозволу на зниження, щоб пролетіти між двома піками гори Салака . Видання пояснює помилку авіадиспетчера його зайнятістю - працівник аеропорту на той момент одночасно контролював польоти кількох літаків.

Опубліковано ВІДЕО останніх хвилин польоту російського Superjet-100 в Індонезії

Tempo процитував і останні слова командира повітряного судна, який розбився, Олександра Яблонцева, що стали відомими після розшифровки записів бортового самописця. «Господи, що це!?» - з жахом вигукнув пілот незабаром після чергового запиту диспетчеру і за секунду до катастрофи, мабуть, побачивши схил Салака, що виплив з хмар і стрімко наближався. Слід, залишений літаком на скелі, показав, що досвідчений льотчик Яблонцев, що налітав 14 тисяч годин, спробував врятувати літак, різко піднявши його вгору, але йому не вистачило часу для маневру.

Із записів чорних скриньок випливає, що літак летів у відповідності з наміченим маршрутом і виконував вказівки авіадиспетчера, коли пілот відправив запит на зниження. Диспетчер дозволив провести маневр. Слідом за цим, о 14:28 за місцевим часом, Яблонцев запросив дозволу у диспетчера повернути праворуч. Працівник аеропорту одразу ж дав згоду, не з'ясовуючи, з яких причин пілот захотів зробити це. За п'ять хвилин літак врізався в схил гори Салака.

Голова індонезійської Національної комісії з безпеки на транспорті Татанг Курніада підтвердив факт таких переговорів пілота з диспетчером, проте відмовився визнати їхню цінність для з'ясування причин катастрофи. У свою чергу співробітник аеропорту висловив Tempo міркування, що авіадиспетчер помилився, відправивши літак убік Салака - адже на моніторі радара були добре видно гори.

За версією слідства, незадовго до зіткнення з горою пілоти, хоча їм надійшли візуальні та звукові попередження про небезпеку, проігнорували їх, так як були впевнені, що після схваленого з боку індонезійського диспетчера зниження вони летять над рівниною на безпечній висоті.

Нагадаємо: раніше повідомлялося про те, що винним у катастрофі Sukhoi SuperJet-100 можуть визнати пілота Александра Яблонцева, який зробив неприпустимий маневр, доді, як автоматика літака попереджала командира про небезпечне зближення з горою.

Російський літак SSJ-100 зазнав аварії 9 травня 2012 в Індонезії під час демонстраційного польоту. Місце його падіння виявлено 10 травня неподалік від Джакарти у важкодоступній місцевості схилу гори Салака на висоті 1 тис. 500 м. На борту літака перебувало 45 осіб, серед них 35 індонезійських громадян - представників індонезійських авіакомпаній, а також вісім громадян Росії. Також на борту перебували громадянин Франції та громадянин США. !zn

Читайте також:

Названа причина падіння російського лайнера в Індонезії

Опубліковано ВІДЕО останніх хвилин польоту російського Superjet-100 в Індонезії

На місці катастрофи російського SuperJet-100 в Індонезії виявлені "чорні ящики»