UA / RU
Підтримати ZN.ua

Введення воєнного стану припиняє конституційну реформу і дострокові вибори Ради

Якщо президент хоче по можливості апгрейдити Конституцію, йому необхідно зберігати цей склад парламенту. Якщо хоче дострокових виборів, питання про реформування Основного закону слід відкласти. Однак і перший, і другий сценарій виключають введення воєнного стану.

Президент Петро Порошенко підтвердив готовність достроково припинити повноваження Верховної Ради і заявив про готовність внести зміни в Конституцію. Дані публічні ініціативи Порошенко дозволяють припустити, що у президента немає наміру найближчим часом ввести військовий стан з-за ситуації на сході країни. Про це в статті для ZN.UA пише оглядач Сергій Рахманін.

Механізм розпуску парламенту поки незрозумілий, однак особи в оточенні Порошенка повідомили ZN.UA, що:

- його не сильно турбує можлива правова чистота рішення про долю ВР;

- він зацікавлений в як можна більш швидкої політичної смерті чинного парламенту.

Згідно з наявною інформацією, закритий соцопитування показало, що пропрезидентська політична сила, оформлена в "Блок Петра Порошенко" здатна набрати на майбутніх парламентських виборах 25%. У разі збереження змішаної моделі, ставленики Порошенко, за попередніми оцінками, можуть перемогти імовірно в 45-50 округах. Чим пізніше почнеться кампанія, тим нижче буде результат президентського блоку і тим нижче шанси у його висуванців.

У реформуванні Конституції Порошенко поки зацікавлений менше. Він, безумовно, не проти розширити свої повноваження, але це передбачає тривалий процес - дві сесії Ради, висновок Конституційного суду, рекомендації Венеціанської комісії.

"Якщо президент хоче по можливості апгрейдити Конституцію, йому необхідно зберігати цей склад парламенту. Якщо хоче дострокових виборів, питання про реформування Основного закону слід відкласти. З новим парламентом йому, можливо, буде легше домовитися. Тому, напевно, в нагальних дострокових виборах Порошенко зацікавлений куди більше, ніж теоретично швидкій зміні Конституції", - пише Сергій Рахманін.

Однак і перший, і другий сценарій виключають введення військового стану, тому що в умовах ВП:

- заборонено розпускати Верховну Раду (відповідно до статті 83 Конституції україни, статтями 10 і 11 Закону україни "Про правовий режим воєнного стану");

- заборонено вносити зміни до Конституції (відповідно до статті 157 Основного закону).

"Втім, є якийсь, умовно кажучи, компромісний варіант. Конституція і Закон "Про правовий режим воєнного стану" забороняють достроково припиняти повноваження ВР, коли вже введено воєнний стан. Але якщо рішення про припинення повноважень Ради прийнято до введення ВП, то термін її повноважень тимчасово продовжується до першого засідання нового парламенту, вибори якого проводяться після скасування воєнного стану", - відзначає автор статті.

Подробиці читайте в свіжому номері "Дзеркала тижня. Україна" у статті Сергія Рахманіна "Доля людей". !zn

Читайте також:

На Майдані вимагали перевиборів Ради за новим законом

Дострокові вибори Ради неможливі без оновлення Конституції, - експерт

Регіонали згодні на вибори в Раду, комуністи вважають такий крок безвідповідальним