Верховна Рада ухвалила у першому читанні законопроєкт №5877 «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності у сфері містобудівної діяльності». Документ підтримали 236 народних депутатів.
«Прийняття законопроєкту забезпечить ефективності інституту відповідальності за правопорушення у сфері містобудівної діяльності», – йдеться у пояснювальній записці.
Серед іншого законопроєкт передбачає зміни до статей 96, 961, 188-42 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо складів правопорушень, збільшення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.
Крім того, пропонується внести зміни до статей 244-6, 255 КУпАП щодо процедурних питань розгляду справ про адміністративні правопорушення.
Документ визначає коло суб’єктів на яких можна накласти адміністративне стягнення. Також законопроєкт передбачає доповнення КУпАП новою статтею 266-1. Вона має врегулювати забезпечення виконання приписів контролюючих органів щодо об’єктів самочинного будівництва. Це пропонується робити за допомогою тимчасового арешту таких об’єктів.
У разі ухвалення в цілому законопроєкт має дозволити притягнення до кримінальної відповідальності відповідних суб’єктів містобудівної діяльності, за злочини передбаченні статтями Кримінального кодексу про:
- підроблення документів, які подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи та ФОП (ст. 205-1);
- підроблення документів, печаток, штампів та бланків, або їх збут чи використання (ст.358);
- зловживання владою або службовим становищем (ст. 364);
- зловживання повноваженнями особами, які надають публічні послуги (ст. 365-2);
- службове підроблення (ст. 366);
- підкуп особи, яка надає публічні послуги (ст. 368-4).
Законопроєкт пропонує доповнити Кримінальний кодекс статтею 197-2. Вона має посилити кримінальну відповідальність за самочинне будівництво, в тому числі й:
- на особливо цінних землях;
- в охоронних зонах;
- в зонах санітарної охорони;
- санітарно-захисних зонах чи зонах особливого режиму використання земель;
- у межах території пам’ятки культурної спадщини;
- у межах історико-культурного заповідника, історико-культурної заповідної території;
- в зоні охорони, буферної зони;
- у межах історичного ареала населеного місця;
- на території об’єкта культурної всесвітньої спадщини;
- на земельній ділянці (землях) із порушенням призначення земельної ділянки (земель) або обмеження у використанні земель.
Як повідомлялося, Архітектурна Палата НСАУ досягла домовленості з авторами законопроєкту №5655 щодо реформи містобудування щодо внесення до нього правок. Чи будуть виконані обіцянки — покаже голосування законопроєкту у другому читанні у залі.
За інформацією джерел ZN.UA у профільному комітеті, до законопроекту внесено 2779 правок, 1789 – розглянуто, і залишилося розглянути ще 990. Підкомітет у середньому розглядає 150 поправок за одне засідання. Попереду ще 6-7 засідань, що проводяться 1-2 рази на тиждень. Швидше за все, у листопаді законопроект ще не потрапить до зали на друге читання.
Докладніше про те, як і навіщо під виглядом знищення корупції у ДАСІ владу передають в інші руки, читайте в інтерв'юІнни Ведернікової із заступником голови Архітектурної Палати НСАУ Ганною Кирій: «Влада у містобудівній сфері монополізує Мінрегіон та особисто міністр».