UA / RU
Підтримати ZN.ua

МВС рекомендують негайно приступити до виправлення помилок у роботі поліції

Необхідні оперативні кроки, щоб реформа перетворилася з "глянсової" у реальну.

Поступове повернення довіри населення до правоохоронної системи - факт очевидний, але недостатній для того, щоб говорити про повноцінні успішні перетворення.

Про це в статті для DT.UA пише Петро Коваль.

Автор вважає, що якщо керівництво МВС зацікавлене в остаточному успіху реформи, йому необхідно оперативно і, одночасно, ретельно проаналізувати прорахунки і оперативно приступити до корекції, до негайного виправлення допущених помилок.

У статті підкреслюється, що для впровадження реальної, а не глянсової реформи необхідні оперативні кроки.

Крок перший - формування професійного кадрового складу.

"За два місяці можна підготувати презентацію ефектної патрульної служби на гарних і дорогих машинах. Але важко сформувати ефективний високопрофесійний підрозділ, здатний вирішувати державні завдання із забезпечення безпеки дорожнього руху та громадського порядку. Тим більше на порожньому місці, відкинувши інституційну пам'ять і професіоналізм старих кадрів, а також проігнорувавши можливість організувати взаємодію між новою поліцією та досвідченими співробітниками міліції, щоб не допустити провалу роботи правової системи", - йдеться в статті.

Перші місяці роботи нової поліції продемонстрували, що співробітники, м'яко кажучи, не блискучі у вивченні законів та нормативних документів, які регламентують їхню роботу. Помилки при оформленні ДТП, складанні протоколів, зборі доказової бази, дотриманні заходів особистої безпеки, на жаль, носять масовий характер. Ця прогалина при підготовці поліцейських очевидна. Досі до кінця не зрозуміло, на яких умовах і за якими критеріями призначаються керівники підрозділів, зазначає автор.

Вже з 7 листопада закон про поліції вступить в силу в повному обсязі, і реформа ризикує захлинутися у різновекторному русі старих і нових підрозділів МВС, прогнозується в статті.

Вихід автор бачить у необхідності відкинути популізм, перестати керуватися політичною доцільністю, і визнати, що країна і правоохоронна система потребують симбіозі професіоналізму і чесності. "Після набрання чинності законом про поліцію, очевидно, необхідно піти шляхом інтеграції у вибудовувану систему старих і нових кадрів, як на вищому, керівному рівні, так і "на землі". Як варіант, для підвищення ефективності правоохоронної функції використати експериментальне спільне патрулювання в екіпажах нового поліцейського і досвідченого міліціонера, який пройшов переатестацію. Що, з одного боку, забезпечить ефективність їхньої роботи, а з другого - значно знизить корупційну складову. Однак за умови задекларованого рівня грошового та матеріального забезпечення, а також соціальних пільг для всієї поліції в масштабах усієї країни", - пропонує Коваль.

Крок другий - визначення реальних задач патрульної поліції і механізмів контролю їх виконання.

На думку автора, нова структура не стала повноцінною заміною колишньої системи забезпечення безпеки дорожнього руху і правопорядку на вулицях міста.

"Ліквідація органу, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері безпеки руху, без передачі його функцій іншому органу - крок, який межує із злочином. Оскільки мова йде про безпеку та життя громадян", - йдеться в статті.

В статті також наводиться статистика, згідно з якою за три місяці роботи поліції в Києві в держбюджет надійшло 600 тис. грн. У той час як за цей же період минулого року - 6 млн грн.

Нездатність реально аналізувати причини та обставини скоєних ДТП і, головне, приймати необхідні оперативні заходи впливу на ситуацію в місцях концентрації ДТП неминуче призведе до збільшення кількості жертв на дорогах.

Таквересні 2015-го в порівнянні з вереснем 2014-го аварійність зросла на 52%, а смертність - на 37%.

На думку автора, першим кроком, який кардинально підвищує рівень безпеки дорожнього руху і серйозно знижує ризик людських втрат, повинна стати реалізована на практиці система фото - і відеофіксації порушень ПДР. За попередніми оцінками експертів, реалізація проекту фото - і відеофіксації на національному рівні може принести в скарбницю до 20 млрд грн тільки в перший рік використання.

"Ігнорування очевидних проблем, які окреслилися в процесі реформи, а також відмова від системних державних функцій у сфері безпеки дорожнього руху та охорони громадського правопорядку загрожують подальшим збільшенням кількості смертей на дорогах, неминучим зростанням вуличної злочинності, а також глибинним збоєм роботи всієї правоохоронної системи. ...> Поспішний, некритичний підхід до перезавантаження такої складної і важливої системи загрожує серйозною втратою довіри суспільства до структури, яка буквально через два тижні гордо йменуватиметься поліцією. Остаточною втратою довіри до МВС загалом", - йдеться в статті.

Детальніше про проблемні моменти реформування української поліції читайте в статті Як зберегти довіру до нової поліції у свіжому номері тижневика "Дзеркало тижня. Україна".