UA / RU
Підтримати ZN.ua

Мер Сум Лисенко може залишитися на посаді ще на один термін – опитування

Компроміс груп впливу в місті напередодні місцевих виборів усіх цілком влаштовує.

Повну версію матеріалу в форматі лонгріда можна подивитися тут.

Чинний мер Сум Олександр Лисенко планує повторити успіх на виборах 25 жовтня, і з підтримкою в 44% має всі шанси, свідчать дані опитування, проведеного соціологічною компанією Info Sapiens на замовлення Міжнародного республіканського інституту (IRI).

Висуванець «Батьківщини» повернувся в рідну гавань буквально в останню мить, заблукавши в пошуках власного політичного шляху. Чим одразу ж підтягнув рейтинг політсили до 19%.

Від «Опозиційної платформи-За життя» в останній момент офіційно висунута Тамара Іщенко - ексзаступниця Юрія Чмиря на посаді голови Сумської ОДА за Віктора Януковича (тому в список соціологів не потрапила).

Ще один представник «ОПЗЖ» - колишній губернатор і «регіонал» Юрій Чмирь, який має мерський рейтинг на рівні 20%. Однак крісло мера не цікавить місцевого політика-важковаговика, який націлився на крісло голови облради.

Андрій Деркач і партія «Наш край» висунули в мери Сум Олену Мельник - начальницю управління культури і туризму Сумської обласної державної адміністрації, мера Глухова в минулому. Без шансів і видимих результатів у полі.

Директор ТРЦ «Мануфактура» Володимир Лободін офіційно йде від партії «За майбутнє». Власник і кінцевий бенефіціар торгового центру «Мануфактура» - Ігор Палиця з партнерами.

«Європейська Солідарність» висунула Вадима Акперова - експершого заступника голови ОДА, який очолює сумську територіальну організацію партії.

Акперов представить одразу чотири політичні партії: «Євросолідарності», «За Україну!», «Народний Рух» та «Демократичності сокиру». Кандидата готові підтримати 10% сумчан.

Висуванець партії «Сила людей» - Олександр Хорунженко. Відомий місцевий журналіст, політолог, експерт з місцевого самоврядування. Без шансів на перемогу, але з медійною претензією.

«Слуга народу». Кандидат в мери - колишня вчителька і чинний народний депутат Тетяна Рябуха. У парламенті увійшла до комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики, очоливши підкомітету у справах сім'ї та дітей.

Поборотися за вихід у другий тур депутат-мажоритарник навряд чи зможе (у неї 9%), але з нею фракція «СН» масово зайде у міськраду

Замикає мерський рейтинг Олександр Соколов, на сьогодні кандидат має підтримку 5% сумчан.

ZN.UA

Союз місцевої і центральної влади в Сумах виявився доволі продуктивним: «Слугу Народу» на виборах у міськраду готові підтримати 24% опитаних, «Батьківщину» - 19%. З урахуванням синергії «пов'язаних осіб» у штабах обох партій, майбутня більшість прогнозована і практично самодостатня.

Однак раптом що - владі завжди дадуть голоси люди з «ОПЗЖ» (11%), «Нашого краю» і «За майбутнє» (якщо, звісно, пройдуть - поки у них по 2%).

«Євросолідарність» з рейтингом у 14% піде в опозицію, хто приєднається згодом, стане зрозуміло після виборів.

Рейтинг інших політсил виглядає так: «Сила і честь» - 5%; «Радикальна партія Олега Ляшка» - 3%; «Партія Шарія», «Аграрна партія»; «Українська стратегія Гройсмана» - по 2%; ВО «Свобода», «Голос», «Національний корпус», «Опозиційний блок», «Самопоміч» - по 1%.

ZN.UA

Електорат «СН» - традиційно молодше 30 років - 33% опитаних віком 18-29 років, і не обмежений матеріально (по 25% опитаних повідомили, що їм вистачає грошей на все, крім купівлі дорогих речей/нерухомості). Жінок дещо  більше, ніж чоловіків - 21% проти 19%.

«Батьківщину» готові підтримати люди старшого віку - 21% у віковій групі 50-59 років і 23% - в групі 60+, при цьому частина з них практично ні в чому не має потреби (17%), інша частина опитаних заявила, що купівля нового одягу стає серйозним ударом по бюджету (18%). Жінок 17%, чоловіків - 14%.

У «Євросолідарності» орієнтуються на людей 40-49 років (16%) середнього достатку (18% не вистачає на дорогі покупки, 17% - на купівлю нерухомості). Чоловіків майже вдвічі більше - 16% проти 9% жінок.

Виборці «ОПЗЖ» - пенсіонери старше 60 років (18%), що зазнають фінансових труднощів (13% не вистачає на купівлю одягу, 14% - на їжу). Чоловіків і жінок практично порівну - 10% і 9% відповідно.

ZN.UA

Опитування проведене соціологічною компанією Info Sapiens на замовлення Міжнародного республіканського інституту (IRI). Дані збиралися в місті Суми 25-27 вересня 2020 року методом телефонного інтерв'ю (CATI). Розмір вибірки становить n = 600 постійних жителів міста віком від 18 років. Вибірка є репрезентативною. Статистична похибка не перевищує 4%.

Читайте також: Країна по поличках. УЖГОРОД

*Це дослідження стало можливим завдяки щедрій підтримці американського народу через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID). Думки, висловлені в цьому документі, належать авторам і не обов'язково відображають погляди USAID або уряду Сполучених Штатів Америки.

Матеріал «Країна по поличках. СУМИ» публікується в рамках нового проєкту ZN.UA «Країна по поличках», присвяченого місцевим виборам в Україні. Весь проєкт доступний українською і російською мовами.