UA / RU
Підтримати ZN.ua

Київ має входити до загальної системи державного нагляду – глава профільного підкомітету ВРУ

Віталій Безгін розповів про розподіл влади у Києві після ухвалення закону про столицю.

На шляху до ухвалення закону про столицю серед ключових та дискусійних опцій цього документу залишається розподіл повноважень між місцевим самоврядуванням та державою. А якщо точніше, то між мером та головою КМДА. Також важливими залишаються глибина й межі контролю префекта. В інтерв’ю ZN.UA голова парламентського підкомітету з питань адміністративно-територіального устрою та місцевого самоврядування Віталій Безгін пояснив, що стане основою закону про столицю.

«Київ повинен входити до загальної системи державного нагляду. Тому в закон про столицю ляже калька узгодженого з усіма стейкхолдерами закону № 4298 про місцеві державні адміністрації. Київ отримає виконком, яким керуватиме мер і який займеться питаннями місцевого самоврядування, а голова КМДА/префект — важелі нагляду та повноваження з координування територіальних органів державної влади (поліція, соцзахист тощо). Усе це теж копіпаст із закону про МДА, хоча окремі положення ще дискутуються», – заявив Безгін.

Також додав, що досі дискусійним всередині столиці залишається й бюджетне питання. Однак, за словами Безгіна, із погляду державного бюджету, гроші мають приходити в Київ, а вже далі Київрада — розподіляє їх по районах.

«Не думаю, що тут основа зловживань. Депутати обираються в районах, тому апріорі мають бути зацікавлені в тому, аби на цей рівень виділялося вдосталь коштів. Для мене гостріше стоїть питання про районні ради. Якщо брати до уваги чинне законодавство, то рішення про їх створення ухвалює Київрада. І районних рад, як відомо, у столиці немає», – додав голова профільного підкомітету. 

За його словами, цей момент треба виписувати дуже чітко. Безгін також додав, що вже неодноразово порушувалося питання якості районування в Києві. Він пообіцяв шукати нову модель. У тому числі і з погляду розмежування повноважень усередині столиці. 

Читайте також: Відкликати непридатний законопроєкт про столицю Ткаченка/Гуріна вже неможливо – глава профільного підкомітету ВРУ Безгін

З Віталієм Безгіним поспілкувалася редакторка відділу політики ZN.UA Інна Ведернікова. Вона отримала досить чесні відповіді на такі запитання як: хто й навіщо розхитує медійний човен протистояння Києва і Банкової? Якого рішення Конституційного суду чекає Кличко, граючи на випередження? Чи буде він блокувати зміну столичного законодавства, і навіщо йому це потрібно? Чому прийнятий у першому читанні закон про столицю Ткаченка/Гуріна краще провалити і подати новий? Які повноваження отримає префект/голова КМДА, і чи стане він зашморгом на шиї мера столиці? Кому він підкорятиметься — президентові чи прем'єру? Коли може бути призначений новий голова КМДА, якщо закон про столицю приймуть уже цієї осені?