UA / RU
Підтримати ZN.ua

В українських шкіл є проблеми з якістю інфраструктури, навчальних матеріалів і цифрових ресурсів – результати PISA-2022

Щоправда, на анкетування щодо якості інфраструктури в Україні могла вплинути війна.

[blink title="Міжнародне порівняльне дослідження PISA" headinfo="PISA"]У PISA досліджують математичну, читацьку та науково-природничу грамотність. Тестові завдання, укладені міжнародними експертами, не прив’язані до національних шкільних програм, адже перевіряють не знання, а здатність застосовувати їх у конкретних життєвих ситуаціях. За методологією PISA можна порахувати відставання не лише в балах, а й у роках. Згідно з правилами, участь у ньому беруть лише 15-річні підлітки.[/blink]не лише перевіряє математичну, читацьку та науково-природничу грамотність, а й проводить анкетування керівників навчальних закладів та учнів, аби виявити проблеми, які заважають школам реалізувати потенціал щодо навчання дітей. Україна 2022 року вдруге брала участь в PISA, і анкетування виявило проблеми з якістю навчальних матеріалів і цифрових ресурсів і не лише з цим, пише  Оксана Онищенко у статті «Новий «PISA-шок» чи надія? Про що розповіло свіже дослідження PISA».

«За даними дослідження, понад 75% українських підлітків навчаються в закладах, де відчутною є проблема браку й низької якості навчальних матеріалів і цифрових ресурсів (комп’ютерів, доступу до інтернету, системи управління навчанням або шкільних навчальних платформ). Цей показник України є найвищим серед усіх референтних країн. Найменше проблему нестачі та якості цифрових ресурсів відчувають у Болгарії, Польщі й Естонії», – пише Онищенко.

Читайте також: Результати PISA-2022: Дослідження виявило глибоку сегрегацію учнів в Україні

Крім того, зазначила авторка, що в України також один із найвищих показників браку та низької якості освітньої інфраструктури. Щоправда, за словами Онищенко, можна припустити, що українці та їхні закордонні колеги вкладали в це поняття дещо різний зміст. 

«Для всіх країн актуальною є наявність у школі достатньої кількості приміщень, майданчиків, систем опалення й освітлення, а для українських шкіл – іще й наявність укриттів. Можливо, це вплинуло на збільшення відсотка негативних відповідей українських керівників шкіл на запитання. Зрозуміло також, що на проблеми з інфраструктурою в Україні вплинуло повномасштабне вторгнення, внаслідок якого чимало навчальних закладів зазнали руйнувань», – пояснила авторка.

Читайте також: В Україні відкрили Міжнародний центр математики

Нагадаємо, вперше Україна взяла участь у дослідження PISA 2018 року. Його результати стали шоком. Дослідження показало катастрофічну ситуацію із вивченням математики у школі.

Водночас результати з математики, читання та природничих наук у PISA-2022 в Україні виявилися нижчими за середні для країн ОЕСР. До того ж у порівнянні з PISA-2018 вони погіршилися. Крім того, частка українських учнів, які не досягли базового рівня з математики, читання та природничих наук є істотною, однак є країни й з нижчими показниками.