UA / RU
Підтримати ZN.ua

Дослідження PISA-2022: як булінг впливає на успішність учнів

Україна 2022 року вдруге взяла участь у міжнародному порівняльному дослідженні PISA, в рамках якого з’ясовують математичну, читацьку та науково-природничу грамотність школярів, а також проводять спеціальне анкетування керівників навчальних заходів та учнів. Серед іншого, дослідження показало, як булінг впливає на успішність дітей, пише Оксана Онищенко у статті «Новий «PISA-шок» чи надія? Про що розповіло свіже дослідження PISA».

Так, згідно з результатами PISA-2022, учні, які пережили негативний досвід булінгу, мають істотно гірші результати на відміну від тих, хто такого досвіду не має. Зокрема, 15-річні українські учні, які повідомили, що зазнавали булінгу принаймні кілька разів на місяць, набрали на 35,6 бала менше з математики, ніж їхні однолітки, які потрапляли в ситуації булінгу рідше.

Зазначимо, що дослідження також показало, які пов’язані з учителями чинники впливають на успішність українських учнів. Виявилось, що у нашій країні найгостріше порівняно з [blink title="референтними країнами" headinfo="Референтні країни"]Референтні країни, це ті, які подібні з нашою за рівнем соціально-економічного розвитку, мають схожі системи освіти, культурну чи історичну спорідненість. Українські експерти вважають, що для нас референтними є Болгарія, Грузія, Естонія, Молдова, Польща та Словацька Республіка.[/blink] стоїть проблема поганої підготовки вчителів до занять. Також в Україні один із найвищих у нашій референтній групі відсотків учнів, які навчаються в школах, де вчителі не зважають на індивідуальні потреби окремих учнів та занадто суворі з ними.

Читайте також: PISA-2022: В українських школах бракує педагогів, але це проблема не лише нашої країни

Нагадаємо, вперше Україна взяла участь у дослідження PISA 2018 року. Його результати стали шоком. Дослідження показало катастрофічну ситуацію із вивченням математики у школі.

Водночас результати з математики, читання та природничих наук у PISA-2022 в Україні виявилися нижчими за середні для країн ОЕСР. До того ж у порівнянні з PISA-2018 вони погіршилися. Крім того, частка українських учнів, які не досягли базового рівня з математики, читання та природничих наук є істотною, однак є країни й з нижчими показниками.