У питанні вартості автопального населення більш за все хвилює те, як позначиться на цінах товарів широкого вжитку. Своїми очікуваннями у статті для ZN.UA поділився Сергей Куюн, директор ООО «Консалтинговая группа А-95», - «Знову 50+. Чи зростатимуть ціни на пальне?».
«Треба нагадати, що ціни 50+ грн/л не нові. Рік тому вартість бензину становила 52 грн/л, дизпалива — 58 грн/л. Така вартість трималася досить довго, до початку 2023 року. Вочевидь, ця вартість встигла інтегруватись у собівартість усього й уся. Потім паливні ціни на великій кількості АЗС впали нижче 40 грн/л. Але чи відбулося зниження тарифів на вантажні та пасажирські перевезення, продовольство? Особисто я цього не помітив. Тому нові старі ціни на пальне не мають викликати відчутного збільшення цін на решту товарів. У будь-якому разі уряду слід аналізувати ціноутворення у критичних галузях, оскільки «валити все на бензин» — наша національна традиція», - вважає він.
За його словаими, прогнозувати ціни на паливному ринку - справа невдячна. Оскільки все впирається у прогнозування світових цін на нафту. Там ситуація дедалі менше залежить від базових економічних факторів, а більше — від позиції таких великих нафтовидобувних країн, як Саудівська Аравія та Росія.
«Літний сплеск нафтових цін — з 75 до 85 дол./бар. — наслідок скорочення видобутку нафти саме цими двома гравцями. Захід, якому підвищення «нафтових» цін невигідне, шукає шляхи для збільшення постачань на ринок. Зокрема, у серпні стало відомо, що Штати домовилися з Іраном про послаблення «нафтових» санкцій, що має збільшити потік нафти з цієї країни», - зазначив він.
Впливають на ситуацію й антиросійські санкції. В серпні ціни на російську нафту вперлись у цінову стелю 60 дол./бар., і світ спостерігає, як це позначиться на російському експорті. Крім того, успішні атаки ЗСУ по порту Новоросійська зменшили потужний потік нафти та нафтопродуктів звідти, що знову-таки є новою змінною для ринку.
«У контексті майбутнього осінньо-зимового періоду головним для України є навіть не ціна, а наявність продукту, як показав минулий рік. Завдяки новій системі постачань через західний кордон і принципово новій логістиці з високою часткою постачань бензовозами, завдання наповнення ринку успішно виконується», - додав автор.
З іншими матеріалами автора можна ознайомитись за посиланням.