Євросоюз направив запит на приєднання до консультацій з урядом України, ініційованим Японією, відповідно до Угоди Світової організації торгівлі (СОТ) про захисні заходи щодо мит на імпорт автомобілів, введених Києвом у квітні 2013 року.
"ЄС є найбільшим у світі виробником автомобілів і автомобільних деталей, а також великим світовим експортером з обсягом експорту легкових автомобілів понад 100 млрд євро в 2012 році, в тому числі в Україні - більше 1 млрд євро", - пояснив Брюссель свій інтерес брати участь в спорі в офіційному повідомленні, яке поширила СОТ в п'ятницю.
Нагадаємо, Японія наприкінці жовтня ініціювала консультації з Україною з приводу введених навесні цього року обмежень імпорту легкових автомобілів. На думку Токіо, ці заходи були введені врозріз з положеннями Генеральної угоди з тарифів і торгівлі (ГАТТ) та Угоди СОТ про захисні заходи. Японська влада вважає, що у Києва були відсутні достатні підстави для введення таких обмежень (збільшення імпорту, серйозний збиток для вітчизняної промисловості, причинно-наслідкові зв'язки). Крім того, на думку Токіо, були порушені процедурні вимоги при введення захисних заходів.
Урядовий уповноважений з питань європейської інтеграції Валерій П'ятницький висловив припущення, що питання зі скаргою Японії на українські спецмита на автомобілі вирішать протягом двох місяців на етапі консультацій в СОТ. При цьому П'ятницький не виключив приєднання до консультацій інших зацікавлених сторін, в тому числі і ЄС.
Раніше Україна приєдналася до консультацій з Росією, ініційованих ЄС і Японією, у зв'язку введеним Москвою в 2012 році утилізаційним збором автомобілі, різко скоротили експорт цієї української продукції. Росія за підсумками цих спорів внесла поправки в законодавство, створивши рівні умови для вітчизняних виробників та імпортерів.
Як повідомлялося, Україна 14 березня 2013 року оприлюднила прийняте в квітні 2012 року рішення про введення спеціальних мит на імпорт в країну нових легкових автомобілів з об'ємом двигуна 1000-1500 куб. см в розмірі 6,46% і 1500-2200 куб. см - 12,95% незалежно від країни походження та експорту. Рішення набула чинності 13 квітня. !zn
Читайте також:
Україна сподівається швидко врегулювати в СОТ торговельну суперечку з Японією
Японія попросила консультацій з Україною в рамках СОТ мита на автомобілі
Спецмита на імпортні авто автоматично знімуться після набрання чинності угоди про ЗВТ з ЄС
Введення спецмит не продемонструвало позитивного ефекту для вітчизняних автовиробників