Виконавчий директор Porsche Матіас Мюллер донедавна мав найкращу роботу на світовому ринку виробництва автомобілів. Він стояв на чолі компанії, яка продає дорогі спортивні машини, які користуються довірою. Ставши на чолі Volkswagen, перед ним постало найскладніше завдання, пов'язане з найбільшим скандалом за всю історію виробництва машин.
Мюллеру треба повернути довіру покупців, інвесторів і регуляторів до найбільшого німецького автовиробника, якого минулого тижня звинуватили у фальсифікації даних екологічного тесту.
Про це сьогодні на сторінках Financial Times пише Кріс Браянт, нагадуючи, що компанія Volkswagen встановлювала на 11 мільйонах автомобілів спеціальне обладнання, яке під час лабораторних тестів скорочувало викиди оксиду азоту. Інвестори бояться, що німецька компанія буде змушена сплатити мільярди доларів штрафу, і її акції обвалилися на 34%. Американські регулятори розлючені, що Volkswagen знадобився рік на те, щоб визнати свою провину. Однак на відміну від General Motors і Toyota, німецька компанія взялася дуже швидко шукати рішення для своєї проблеми.
"Єдине, що зараз може допомогти вирішити ситуацію, - це факти, факти, факти і ще дії, дії і дії", - сказало джерело Financial Times у Volkswagen.
Мартін Вінтеркорн пішов у відставку з посади виконавчого директора Volkswagen, компанія звільнила ще кількох своїх співробітників і найняла американську юридичну компанію для того, щоб її експерти розібралися у документації.
При цьому німецький виробник намагається з усіх сил запевнити, що його продукція досі безпечна, і запевняє, що у швидкому темпі розробляє технічне рішення, яке вирішить проблему з понаднормовими викидами оксиду азоту, і скоро покаже його регуляторам. А потім почне лагодити автомобілі.
В цей же час, видання Newsweek писало, що скандал навколо Volkswagen може надто дорого обійтися економіці Німеччини. Німецька компанія продає машини в кредит дилерам і напряму покупцям. Фактично Volkswagen проводить банківські операції власними силами. За останні десять років така активність компанії збільшила такі депозитні активи вдвічі. Скандал шкодить такій активності.
Попередні кризи свідчать про те, що фінансове крило промислових компаній було дуже крихким. Після катастрофи на платформі Deepwater Horizon торгівля нафтовими дривативами BP обвалилися вдвічі за довгостроковими контрактами. А колишнє фінансове крило General Motors GMAC потребувало серйозної фінансової підтримки у 2009 році.
Активи Volkswagen станом на червень складали 164 мільярди євро, що дорівнює становищу американської GMAC шість років тому. І, схоже, німецька компанія дуже залежна від короткострокових боргів і вкладень, які забезпечують їй рефінансування.
Раніше видання Newsweek писало, що Volkswagen загрожує економіці Німеччини більше, ніж криза в Греції. В минулому році Volkswagen продала 600 тисяч автомобілів у США. Це принесло компанії близько 6% від глобального доходу в розмірі 9,6 мільярдів доларів. Американський регулятор збирається оштрафувати компанію на 18 мільярдів доларів. Всього на рахунках компанії є 24 мільярди доларів, тож після сплати штрафу їй доведеться провести скорочення.
Німецький уряд також побоюється, що інші автовиробники Daimler і BMW можуть також постраждати від скандалу з Volkswagen. І за кілька днів після початку скандалу так і сталося. Акції BMW впаличерез скандал навколо автопромисловості Німеччини. Хоча в BMW заперечують, що підтасовували результати тестів за допомогою додаткового обладнання, і вимагають від організації пояснень, чому і коли були проведені перевірки їхньої продукції. В цей же час, на торгах у Франкфурті вартість акцій автовиробника впали до 72,05 євро, що на 9,7% менше.
Нагадаємо, що минулого тижня Volkswagen зізнався у махінаціях на європейському ринку. Концерн також висловив готовність до співпраці з владою на час розслідування.