UA / RU
Підтримати ZN.ua

Внаслідок підвищення вантажних тарифів УЗ зросте вартість будматеріалів – заява Асоціації 

Внаслідок підвищення вантажних тарифів, яке ініціює “Укрзалізниця”, зросте вартість будівельних матеріалів, потрібних для відновлення України, сказав президент Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів Костянтин Салій на пресконференції, присвяченій тарифній політиці “Укрзалізниці”. 

Читайте також: Тарифи «Укрзалізниці»: вартість перевезень планують підвищити вже в цьому році

За його словами, часто з'являються запити від журналістів і людей щодо того, чи будуть будматеріали під час відбудови зі знижкою та чи підтримає галузь українців. 

“Я хочу сказати: після таких “дружніх” кроків, які робить “Укрзалізниця”, ніяких знижок не можна очікувати”, - заявив Салій.

Він пояснив, що навіть виробництво бетонних систем й інших виробів стартує з кар’єру.

“Ми зараз вже дійшли до того, що коли наші виробники роблять оборонні споруди, то часто-густо приймається рішення доставки необхідних матеріалів автомобільним транспортом. Тому що ніхто не знає, чи вчасно подасть “Укрзалізниця” на це замовлення вагони, і що буде з тарифами”, - зазначив Салій.

Будівельна галузь уже працює зі збитками, підкреслив він, додавши, що якщо ця ситуація не зміниться, то “Укрзалізниця” може зіштовхнутися з тим, що крім пасажирських перевезень або військових вантажів їй буде нічого транспортувати. 

“Ми вважаємо, що керівництво “Укрзалізниці” має повернутися до практики публічного спілкування з лідерами галузі. Ми знаємо, як живе наша галузь, на що вона здатна, і які тарифи може запропонувати”, - заявив Салій.

Він додав, що керівництво УЗ повинне мати державницький підхід і берегти споживача.

“Тому що, немає споживача – немає їхніх високих зарплат. Тому досить прикриватися війною: керівництво “Укрзалізниці” не на фронті. Воно в безпечніших місцях, і може збирати нас для консультації”, - підкреслив Салій. 

За його словами, заяви керівництва УЗ про те, що внаслідок підвищення тарифи майже не зміняться, не є правдою, і по ланцюжку вартість товарів суттєво зросте. 

“Тому на даний момент ми вважаємо, що якщо керівництво держави є патріотично налаштованим до народу, хоче зберегти державу й та рештки економіки, то тарифна політика має змінитися”, - сказав Салій.

Він розповів, що багато підприємств наразі на тимчасово окупованих територіях, також багато підприємств пережили ракетні й артилерійські удари, втратили сировинну базу та мають ускладнене постачання через близькість до лінії бойового зіткнення.

“Я розумію, що працівникам “Укрзалізниці” хочеться отримати гарні зарплатні. Але не можна влазити в кишені не лише нам, виробникам, але й пересічному українцю. Тому що ми не можемо працювати в абсолютний збиток”, - заявив Салій. 

Генерація грошей та товарів, від перевезень яких УЗ може отримати доходи, скорочується, додав він, зазначивши, що якщо добувачам корисних копалин, основна частка яких піде на відбудову України, доведеться терпіти банкрутство й закривати свої заводи, на український ринок прийдуть виробники з інших країн з високими цінами.

“Тому, якщо державне керівництво, новий керівник міністерства зверне увагу на дії своїх підлеглих або дотичних до курування структур, то можуть надати гарні поступки виробникам”, - підсумував Салій. 

Читайте також: Камишін повертається в "Укрзалізницю": розпорядження Кабміну

Нагадаємо, керівник “Укрзалізниці” Євген Лященко заявляв, що компанія очікує збиток у кінці року, й ініціював перегляд тарифів на вантажні перевезення. Водночас перше півріччя УЗ закінчила з прибутком у майже три мільярди гривень.