UA / RU
Підтримати ZN.ua

Відстрочка фіскалізації: як врахувати інтереси споживача і не збитися з курсу детінізації

Альтернативою відстрочці фіскалізації може стати добровільний перехід бізнесу на програмні РРО.

Очевидно, що влада не проти «спрощенки», але хоче більшого контролю над нею. При цьому бізнес ратує за скасування фіскальних чеків, а споживачі вважають, що необхідно збільшити кількість галузей з їх обов'язковою видачею.

Перша спроба парламенту вирішити це рівняння, відтермінувавши введення додаткової фіскалізації, виявилася провальною. Але вирішувати його треба, і тут не обійтися без взаємних поступок усіх зацікавлених сторін, вважає редактор відділу мікроекономіки та бізнесу ZN.UA Сергій Следзь.

Споживач вже сказав, що погоджується на фіскальний чек в електронному вигляді (59% респондентів), і не проти кешбеку (55%) без зловживань з ним. Зі свого боку, держава створила умови для роботи бізнесу через програмні РРО.

«Отже, щоб задовольнити бажання споживача і не збитися з курсу детінізації, можливо, варто з 1 січня 2021 роки впровадити, як і планували, фіскалізацію, підвищення відповідальності за невидачу чека і кешбек для ризикових груп товарів. Для інших (які повинні бути фіскалізовані з квітня 2021-го) відкласти процес фіскалізації на рік, але створити прецедент добровільного переходу бізнесу на програмні РРО», - пропонує автор.

Стимулом такого переходу може стати скасування штрафів, зниження ставки податку або збільшення обороту - тут слід думати податковому комітету ВР. Депутати також повинні передбачити реальні стимули для тих, хто з 1 січня перейде на програмне РРО добровільно, і ввести їх на два роки.

«Таким чином, рівняння розбивається на складові, кожен отримує свій стимул і самостійно приймає рішення, що для нього важливіше - скасування фіскалізації на рік або фіскалізація вже зараз, але з отриманням переваг. При цьому зберігається ідея детінізації і захисту підприємців», - додає він.

Головне, щоб усі залишили свій радикальний запал і подумали не лише про свої інтереси, а й про інтереси своїх партнерів в трикутнику бізнес-споживач-держава, вважає Сергій Следзь.

Читайте також: Бізнес ратує за скасування фіскальних чеків, споживачі - хочуть збільшити кількість галузей з їх обов'язковою видачею

РРО-шна епопея - у кульмінації. Держава хоче більше контролю, споживач наполягає на фіскальному чеку, а спрощенці категорично проти будь-якої фіскалізації. Без взаємних поступок в трикутнику держава-споживач-бізнес проблему не вирішити. На які поступки має піти парламент і підприємці та чому, читайте в статті Сергія Следзя «Фіскальне рівняння для Гетманцева» у ZN.UA.