UA / RU
Підтримати ZN.ua

Вибірковий інтелект: поліцейські патрулі-фантоми не здатні розпізнавати номерні знаки спецавтомобілів

Геращенко не уточнив перелік "інших спецавтомобілів", чиї номери не розпінають прибори поліції.

У перші ж дні роботи прихованих поліцейських патрулів-фантомів, виявилося, що вони не розпізнають певні категорії автономерів, причому, зовсім не пересічних громадян. Це визнав радник міністра внутрішніх справ Антон Геращенко під своїм бравурним постом у Фейсбук, в якому він розповідав про першу статистику від роботи патрулів-фантомів та виявлення порушників швидкісного режиму на дорогах.

"А приберете мажорні номери, які камери та "фантоми" не реєструють? Найбільша проблема не від тих, хто чесно платить штрафи, а від тих, хто думає, що загальні правила їх не стосуються", - залишив запитання один з коментаторів посту Геращенка.

"Поки не вирішене питання по автомобілях дипломатів, номерів військових авто, і ряду інших спецавтомобілів", - змушений був визнати Геращенко, не уточнюючи перелік "інших спецавтомобілів".

Водночас він зазначив, що з іменними номерами проблем немає, вони розпізнаються, а порушник ідентифікується.

"Літерні номери типу імен "САША" і "МАША" чудово фіксуються й отримують штрафи", - роз'яснив у Facebook радник міністра МВС Антона Геращенко.

Найбільша проблема, за йго словами, виникає у "фантомів" з авто двійниками й авто, що були зареєстровані до 2011 року.

"Бувають неточності в реєстраційних даних, але ми працюємо в цьому напрямку", - зазначив Геращенко.

Чи працює МВС в напрямку номерів спецавтомобілів, Геращенко не уточнив.

Читайте також: Встановлення камер автофіксації порушень ПДР не вплинуло на кількість аварій. Як змінилася статистика?

Нагадаємо, з 25 січня 2022 року на дорогах України з'явилися так звані патрулі-фантоми - автомобілі Skoda Kodiaq сірого кольору, без розпізнавальних знаків поліції.

Дані автомобілі обладнані системами контролю швидкості транспортних засобів, що рухаються, що дозволяють проводити вимірювання швидкості, як при русі самого фантома, так і коли фантом стоїть в певному місці. Після фіксації правопорушення відбувається зчитування та розпізнавання номерних знаків із подальшою перевіркою у базах.

Після перевірки ці метадані відправляються до системи автоматичної фіксації. У ній ці дані обробляються, після чого, автоматично, формуються постанови про адміністративні правопорушення. У такому разі притягується власник автомобіля чи поточний користувач.

У "фантомах" патрулюють інспектори. У разі потреби вони зупиняють порушників і розглядають справи про адмінправопорушення. Притягуватися до відповідальності в такому випадку будуть водії авто, що зупинилися.

Як відомо, у лютому минулого року Верховна Рада посилила відповідальність за порушення правил дорожнього руху. Наприклад, штраф за водіння без прав або передачу машини людині без прав раніше складав 510 грн, тепер – 3400 грн.