Бізнесмен Амік Амірханян, якого називають колишнім "дорожнім королем", оцінив корупційну складову під час будівельних та ремонтних робіт на автомобільних дорогах в Україні - до 30% від загальної оцінки вартості. Про це він заявив в інтерв'ю ЕП.
Він також розповів про механізм, який дозволяє переможцю тендера розраховуватися з чиновниками. У тендерах у рамках "Великого будівництва" відбувається штучне завищення вартості дорожнього будівництва та додаткова витрата коштів.
Іншими словами, будівництво доріг могло бути на 30% дешевшим.
"Думаю, відсотків на 30 роботи могли б коштувати дешевше. Просто, розумієте, жодна фінансова інспекція не зможе визначити те, що ми можемо визначити. Тільки шляховик може вирахувати, де крадуть гроші на дорогах", - сказав Амірханян.
За його словами, відкати на "Великому будівництві" виробляються у криптовалютах і їх отримує, зокрема, Служба безпеки за "кришування".
"У мене є інформація, що сьогодні навіть СБУ від усіх тендерів отримує за прикриття шляховиків 0,5%. Це одержують у криптовалюті", – заявив бізнесмен.
На один із напрямків президентської програми "Велике будівництво" , а саме реконструкцію та будівництво доріг, у 2021 році було виділено близько 140 млрд грн, тобто 11% усіх видатків державного бюджету. Маржинальність цього бізнесу на завищенні ціни асфальту складає від 20%. Юрій Ніколов у статті "Схемна" дюжина. На чому держава втрачала найбільші кошти у 2021-му .