UA / RU
Підтримати ZN.ua

Велика сімка розглядає можливість встановлення двох граничних цін на російські нафтопродукти

Причина в тому, що бензин і дизель продаються, як правило, дорожче за сиру нафту, а мазут – дешевше.

Країни Групи семи мають намір розробити два граничні рівні цін на російські нафтопродукти, щоб врахувати ті, що продаються за вищими цінами, ніж сира нафта, а також ті, що продаються зі знижкою, повідомляє Bloomberg.

У рамках зусиль щодо введення санкцій проти Росії за її вторгнення в Україну Європейський Союз має намір заборонити імпорт російських нафтопродуктів 5 лютого та ввести граничні ціни на експорт до третіх країн, що, зокрема, торкнеться дизельного палива, лігроїну та мазуту. Точні механізми та рівень цін все ще обговорюються між країнами Великої сімки та ЄС.

Заборона на нафтопродукти послідувала за європейською забороною на імпорт російської сирої нафти, введеною 5 грудня, поряд з механізмом обмеження цін, який дозволяє європейським компаніям надавати фінансування та страхування експорту сирої нафти з Росії за ціною не вищою за 60 доларів за барель.

Читайте також: Зеленський заговорив про 10-й пакет санкцій ЄС проти РФ

Ця система, спрямована на обмеження доходів Росії та запобігання стрибкам цін на нафту, досі успішно справлялася з обома завданнями, сказав представник "Великої сімки", який розмовляв з журналістами на умовах анонімності. За даними Argus Media, у п'ятницю в порту Приморськ на Балтійському морі російська нафта сорту Urals, яка є основним експортним продуктом, коштувала 37,80 долара за барель. Це менше половини від ціни ф'ючерсів на нафту марки Brent того ж дня.

Заборона на продаж нафтопродуктів у певному сенсі більш складна у розробці та реалізації. Дизельне паливо та гас історично продаються за вищими цінами, ніж сира нафта, тоді як мазут продається зі знижкою, сказав чиновник. Крім того, протягом останнього року ціни були вкрай нестійкими.

Деякі європейські чиновники турбуються про нестачу постачання дизельного палива цього року, але чиновник "Великої сімки" сказав, що ринок має бути досить гнучким, щоб адаптуватися.

Наприклад, російське дизельне паливо, яке зараз продається до Європи, ймовірно, знайде покупців у Латинській Америці та Африці. У той же час Європа, ймовірно, зможе купувати дизельне паливо з Близького Сходу та США, які нині продають більше в Латинську Америку та Африку. Чиновник, який назвав це перестановкою у торгівлі через Атлантику, сказав, що це може призвести до підвищення вартості доставки, оскільки деякі вантажі будуть проходити довші відстані.

Поки що неясно, як Росія відреагує на введення обмежень на нафтопродукти. Москва різко заперечувала проти обмеження ціни сиру нафту. Росія продовжує продавати нафту, але міністерство енергетики заявило, що вводить нові правила моніторингу, покликані допомогти їй обмежити можливі цінові знижки, що виникають.

У середині січня ЄС має намір переглянути граничний рівень цін на сиру нафту і деякі країни хочуть знизити його на 5%. Офіційний представник "Великої сімки" зазначив, що ринок вже допоміг досягти зниження цін, що говорить про те, що формальна бюрократична зміна не є необхідною. Чиновник зазначив, що Китай та Індія змогли домовитися з Росією про нижчі ціни на нафту після введення обмеження.

ЄС планує обговорити з країнами Великої сімки (G7) десятий пакет санкцій проти РФ. Про це повідомив у понеділок, 9 січня, постійний представник Швеції при ЄС Ларс Даніельссон. Швеція з 1 січня почала головувати у Раді Європейського Союзу.