За підсумками 2019 року у зовнішній торгівлі України спостерігалися "невтішні" результати. Про це повідомив заступник міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства Тарас Качка на своїй сторінці в Facebook.
"Маємо зміщення експорту від більшої до меншої доданої вартості. Міняється і географія - нашого металу стає менше в ЄС, Туреччині та Єгипті і більше в Азії та Африці", - коментує він дані Державної служби статистики.
При цьому в минулому році в Україні стрімко скоротилися обсяги експорту металургійної продукції - приблизно на $ 1,37 млрд. Водночас експорт зернових, навпаки, виріс.
Також погіршилася якість ввезеної в країну продукції.
"Зростання імпорту автомобілів - $ 1,371 млрд... Ви помітите як зростає імпорт уживаних авто. Ось вам і 2,70 млрд мінуса до торгового сальдо", - додав він.
Раніше повідомлялося, що дефіцит зовнішньої торгівлі товарами в Україні за січень-жовтень 2019 року становив $ 9,947 млрд. Це на 3,3% вище дефіциту за аналогічний період 2018 року.
Як писав у своїй статті ZN.UA Ігор Гужва, д. е. н., експерт Центру розвитку ринкової економіки CMD Ukraine, обсяги вітчизняного імпорту значно перевищують обсяги експортних поставок. На експорт з України йдуть в основному сировину (зерно, залізна руда) та продукція первинної обробки (чорні метали, соняшникова олія), тоді як близько половини імпорту - готова продукція кінцевого споживання.
Детальніше про дисбаланс зовнішньої торгівлі читайте у матеріалі Ігора Гужви "Подолати троєкратну діру в торгівельному балансі. Місія можлива?" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".