UA / RU
Підтримати ZN.ua

В Україні зрівнялися ціни на молоко екстра і вищого ґатунків

Причини такої ситуації пояснив експерт.

В Україні у першій декаді лютого закупівельні ціни на молоко незначно знизилися у розрізі ґатунків. Так,  середньозважена ціна трьох ґатунків молока не змінилася залишилася на рівні 11,97 грн/кг. Аналітик Асоціації виробників молока Георгій Кухалейшвілі розповів виданню Agrotimes, як змінилися ціни на молоко в Україні.

Він зазначив, що закупівельна ціна молока екстраґатунку станом на 7 лютого опустилася на 7 коп. – до 12,13 грн/кг (без ПДВ). Таке скорочення насамперед спричинено зниженням цінової пропозиції молочним фермам від заводів, що спеціалізувалися на сухому молоці.

При цьому в південних регіонах із недостатньою пропозицією молока максимальна ціна навіть зросла. Так, діапазон цін на ґатунок екстра в господарствах був 10,84-12,8 грн/кг.

Вищий ґатунок проти 27 січня подорожчав на 8 коп. – до 12,13 грн/кг. Ціни коливалися від 10 грн/кг до 12,2 грн/кг.

Читайте також: В Україні ціни на продукти надалі будуть зростати – експерт

Незмінною залишилася середня ціна на молоко першого ґатунку – 11,67 грн/кг. Мінімальна ціна на таку сировину в господарствах становила 9,58 грн/кг, а максимальна – 11,9 грн/кг.

За словами Кухалейшвілі, зниження цін на сире молоко ґатунку екстра пов’язано з великою пропозицією на сире молоко в Європі, США й Океанії та зі скороченням попиту на молочну продукцію на експортних ринках, насамперед у Китаї. Аналітик пояснив, що Китай скоротив імпорт молочної продукції через зниження попиту на внутрішньому ринку в умовах карантинних обмежень. Свою роль також відіграє стратегія китайського уряду щодо власного збільшення виробництва молока. За даними USDA, в 2020 році Китай збільшив виробництво молока на 6,4%, а в 2023 році планує наростити на 4,3%.

Експерт також сказав, що рівень споживання молока в Україні знижується.

«Також в Україні скорочується споживання молока через зниження доходів населення, рівень безробіття, що зростає, негативні наслідки війни і сезонний чинник – через збільшення цін на енергоносії в зимовий період українці економлять на молочних продуктах», – резюмував він.

Раніше ми писали, що більшість українців купують у магазинах лише найнеобхідніші продукти.