Найактивніше в Україні розвивається три споживчих напрямки ритейлів – продукти харчування, одяг та електронні побутові пристрої і товари. Саме ці напрямки купують чи орендують нерухомість.
Продуктова група ритейлів обіймає сегмент ринку нерухомості, де площа торгових об'єктів за рік склала додатково 1-2,5 тис. кв.м., повідомляє “Інтерфакс-Україна” з посиланням на дослідження ринку ритейлів. У секторі одягу розвиток не настільки стрімкий, але помітний – 8 тисяч кв.м. Ритейли, що пропонують електроніку та іншу складну побутову техніку відкрили десятки нових магазинів.
Географія змінилась – найбільше охоплення тепер у західних областях
Ритейли, які раніше шукали найбільше покупців у східних населених регіонах, тепер перемістили свою увагу на західні території України. Також роздрібні торгівельні мережеві бізнеси спрямували свою увагу традиційно на Київ і останнього часу – на центральні області України.
Перспективи зростання ринку ритейлів – оцінка UTG
За оцінкою консалтингової компанії UTG, більшість українських ритейлів є підприємствами, що працюють у форматі сімейного бізнесу. В основному така обмеженість викликана малими можливостями розгортати бізнес-проєкти внаслідок обмежених можливостей банківського кредитування та отримання додаткових ресурсів для розширення з небанківського фінансового сектору.
Іноземні конкуренти вже в Україні – Польща і Туреччина
Водночас чималі значні перспективи мають на ринку ритейлів в Україні польські та турецькі конкуренти українських мережевих торгівельних закладів. Частково це пов'язано з тим, що російський бізнес пішов з України і тому великі торгівельні площі тепер вільні. Саме їх і можуть спробувати опанувати конкуренти. Польські оператори ритейлів поки що зупинили своє зростання через обмеження ресурсів, але вони сподіваються на зміну економічної ситуації і спробують рухати бізнес далі, вважають експерти консалтингової компанії.
Бізнес більше ніж вдвічі скоротив асортимент товарів по всьому світу, щоб зосередити споживачів на кращих пропозиціях та оптимізувати прибутки. експерти говорять про тенденцію, що вже охопила найбільших виробників глобального рівня. Глобальні компанії за декілька років стрімко скоротили обсяги асортименту товарів, які пропонують на ринку. Нових товарів у 2023 році від глобальних постачальників продукції можна було побачити не більше 2%. Ще 2019 року такий показник був на рівні 5%, пише АР.